Ibland blir allt bara sĂ„ helt perfekt 😊

NÀr jag kom till dagis var de fÀrdiga med lunchen redan och jag behövde inte ens lÀngre Àn till tröskeln in frÄn kapprummet innan Albin kom springandes och följde med mig helt sjÀlvmant bort till hans krok. DÀr klÀdde han pÄ sig nÀstan helt sjÀlv och gick sedan raka spÄret ut till bilen utan massa onödigt trams. Han klÀttrade tom. in i bilen och satte sig pÄ plats utan att jag behövde sÀga ett pip.

BÄda barnen höll sig vakna hela vÀgen hem sÄ det var inga sura miner frÄn nÄgon nÀr det var dags att gÄ ur bilen.
Albin bar sin ryggsĂ€ck sjĂ€lv och gick raka vĂ€gen till ytterdörren med nyckeln i högstahugg för att "öppa" dörren. 
NÀr vi klÀtt av oss allt och jag sÀger att det Àr vila gÄr han in till sÀngen och lÀgger sig och somnar typ bums.
Elsa Ät en stor portion med lunch innan jag byltade pÄ henne alla ytterklÀder igen och bÀddade ner henne i vagnen, körde nÄgra gupp över tröskeln och inom fem minuter sov Àven hon. Utan minsta protest. Jag stÀllde ut henne pÄ trappan och dÀr fortsatte hon sova lite mer Àn en timme.

Knappt tio minuter efter att Elsa vaknat kommer ocksĂ„ Albin uttassande till oss. 
Vi Ă„t mellis utan nĂ„got tjat och gnat. Albin Ă„t sin halva frukostmacka han hittade i kylen plus tvĂ„ kex och lite Ă€pple! Fantastiskt! 😊
Sedan började barnen busa upp varandra och hade superskoj.
Helt perfekt! <3

Stumpan somnade som en stock i vagnen. Med sina ena tossa i nĂ€ven. Gulligt 😊 

(Resterande tid av eftermiddagen dĂ„ jag tvĂ„ngshöll bĂ€gge barnen för att kunna klĂ€ pĂ„ dom och gĂ„ ut samt Albins utbrott pĂ„ sina traktorer ute pratar vi inte om 😊) 

Kommentarer

Kommentera inlÀgget hÀr:

Namn:
Kom ihÄg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0