Lördag

Igår morse var det Elsa som såg till att familjen vaknade vid sex (nackdelen med att barnet äntligen sover om kvällarna är att denne istället vaknar tidigt på morgonen). 
Jag slog till på stort och satte igång ett brödbak vilket ledde till nybakat bröd till frukost 😊 Och nu har jag äntligen invigt min julklapp! 😊 
Resten av förmiddagen var seg. Elsa somnade fort efter frukost och lite lek och sov som en stock i ett par timmar. Vi andra slöade mest i soffan. Ja tom. energiknippet Albin.
Framåt elva väckte vi Elsa och hade lite fruktstund innan vi packade in oss i bilen och åkte för att hämta hem två hyllor jag tingat.
Hemma igen blev det äggmackelunch och sedan var det dags för vila igen. Elsa somnade ganska lätt i vagnen och sov vidare ute på trappan. Albin smet upp ur sängen sjuhundra gånger och vi ledde tillbaka honom lika många gånger. När Elsa vaknade gav vi upp med försöken att få Albin att vila och väntade oss en riktigt trött, gnällig och trotsande grabb resten av dagen.  
Vi tog en fika, klädde på oss och gick ut. Plockade fram sparken för i år och det var ju lattjo tyckte Albin!
Planen var att göra en snögubbe också men det var ingen bra snö så de blev en snögubbehög istället 😊

Albin är så arg på sandlådan som är helt frusen och full med is. Han vill ju gräva!!!! 
Jag var snäll och släppte loss Elsa från vagnen och tänkte hon ville röra på sig lite. Men tji fick jag! Hon ville inte alls lämna sin trygga plats i vagnen och vrålade bara 😊 Haha!



Efter middagen kom Albin på att han ville sova hos farfar. Sagt och gjort. Vi packade ihop hans saker, sa god natt och så gick han ner. 
Övernattningen gick bra även denna gång. Han hade somnat lite efter åtta och sovit hela natten till halv sex imorse men somnat om och sovit vidare till halv åtta. Inte illa 😊

Vi här hemma hade en hyfsad lugn kväll. Elsa sov ganska bra från sju till tio ungefär. Sedan hade hon svårt att somna om och fick komma upp istället
Vid tolv sov hon sedan igen. I sin säng! Jag var grymt envis och skulle få henne till att somna i sin säng igen och det gick ju! Tillslut. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0