Mitt i veckan

Imorse var det ett himla liv på Albin. Han var trött och ville inte gå upp när pappan väckte honom. "Jag ska stanna hemma idag" tjatade han om. Och inga ben hade han heller att stå och gå på. "Bära mig" vrålade han. 
Jag är förundrad över att pappan behöll lugnet. Jag hade sparkat bakut minst tio gånger innan vi kommit iväg.
Lämningen på dagis hade gått bra och allt trilsk var glömt 😊

Här hemma gjorde Elsa morgon lite innan åtta. 
Vid nio kom farmor för att hämta Nico. Han ska få lite semester och ompyssling hos henne till imorgon.

Både igår och idag har jag gått ordentliga morgonpromenader. Vägen är totalt isbelagd så det är med livet som insats man ger sig iväg. Idag har jag tom. träningsvärk i både ben och armar efter gårdagens promenad. Man går ju och spänner sig så konstigt när det är halt. Tog fram broddarna idag och det underlättade lite.

Innan dagishämtning var Elsa och jag tvungna att åka och tanka. Passade också på att stanna på affären och göra en liten snabbhandling av det viktigaste. 

Hämtningen gick lätt idag med! Elsa sov så jag lämnade faktiskt kvar henne i bilen medan jag sprang in. De hade ätit färdigt idag också så det var bara att hoppa i ytterkläderna och gå ut till bilen.
Väl i bilen ändrades humöret radikalt och den lille herrn kom på att han inte alls ville åka hem utan istället vara kvar på dagis. Försent! 😉 
Konstigt nog gick han och la sig utan några protester även idag.

Elsa hade ju sovit endel i bilen och hade lite svårare att komma till ro för den riktiga middagsvilan efter lunchen. Men tillslut slocknade hon och sov iallafall fyrtiofem minuter ute på trappan.
Halv tre fick vi väcka storebrorsan. Den slöfocken 😊

Elsa åt upp hela sin middag för egen maskin idag
Gott!
Makaroner och korv smakar gott för barnamagar. Båda barnen åt TVÅ korvar var! 

Kvällen avlutades med bad av barn. 
Detta bad och det förra fick dock avslutas tvärt då Elsa fick för sig att bajsa i vattnet. Haha! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0