Ta vara på tiden

Alla försök till att få barnen att sova avblåstes tillslut. Det var liksom ingen ide' att traggla. De fick istället komma upp och leka/springa av sig lite. 
Och när de ändå var vakna tänkte jag det är lika bra att utnyttja tiden. Ni skulle sett Peters ansiktsuttryck när han kom in från hundkissrundan vid 22 och ser mig i fullfärd med att dammsuga huset. Med två ungar i släptåg 😊 Det var nog mest i frustration jag drog fram eländesdammsugaren egentligen tror jag. Men skönt att fått de gjort.

Vid halv elva tog vi tjuren i hornen igen och försökte få barnen till att somna. 
Elsa var bra envis och arg.
Albin varvade faktiskt ner fort och nöjde sig med att ligga själv. Ända till det började blåsa lite kraftigare ute. Men pappan gick in till honom och strax därefter sov han. Han tycker ju blåsten är obehaglig och det var nog blåsten i kombination med att det är första natten hemma efter en vecka borta, som gjorde det svårt för honom att somna.
Även Elsa gav tillslut upp och vid 23 sov äntligen båda barnen! 

Jag plockade fram lite ost och kex som vi åt medan vi tittade på kvällens På spåret på Play. Men vi hann bara se en kvart typ innan Elsa vaknade igen. Då hade hon sovit nästan en timme och ville inte sövas om. Så pappan bäddade ner sig med henne och lämnade mig ensam kvar på soffan. 

Men nu ska jag också bädda ner mig. 
Gissar på att Albin kommer vakna inatt av ljudet från blåsten ute. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0