Vakna barn

Detta är ju bara såååå underbart!
Vi började nattningar av barn för 2 1/2 timme sedan och fortfarande sover ingen av dem..... *morrrr*

Elsa somnade lätt vid nattningen men sov ju bara sin sedvanliga halvtimme.
När jag försökt söva om henne i en halvtimme börjar Albin tjuta efter "maaamma!!!". Då hade det gått en timme sedan han lade sig och inte somnat.
Peter och jag bytte barn.
Elsa var jättemissnöjd och Albin låg bara och snurrade.
Jag avblåste det hela och föreslog en nattmacka för hela familjen. Albin hakade på lätt men Peter och Elsa nöjde sig med en skvätt Alvedon innan de gick tillbaka in i sovrummet.
Albin och jag åt varsin macka och ett kex innan vi gick tillbaka in till hans säng. Lönlöst! Efter ytterligare en halvtimme börjar han gorma efter pappa. "Paaaappa hjälp!" lät det. Varpå Elsa såklart börjar knorra igen efter att ha varit lugn en lång stund. 
Byte av barn och förälder igen.
Elsa och jag häckar numer ute på soffan. Vakna. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0