En ledsam semesterfeeling

Den här härliga och glada semesterkänslan jag hade för några veckor sedan är nästan helt borta 😞 Inte enbart pga. det stundvis osommriga vädret utan mest för jycken.
Idag ringde dom från djursjukhuset och gav oss en tid till ultraljud av hjärtat på fredag nästa vecka. Visar det inga större  konstigheter än blåsljudet han har så ska vi därefter börja resan med att försöka få ordning på tandstenen och tänderna. 

Detta kommer bli DYRT! Efter besöket nästa vecka är vi redan uppe i nästan 5000 kr. PLUS bensinpengar. Det är ungefär 8 mil enkel resa till veterinären eftersom de ej kan fixa sådant här i stan. Och hittills har vi inte fått ut något på försäkringen och troligtvis kommer vi inte få någon hjälp av försäkringsbolaget om tandbesvären visar sig bero på tandlossning. Det täcker inte sådant. 

De små slantar jag lyckats spara ihop till semestekassan och tänkte vi kunde göra lite olika utflykter med får nu gå till att betala lite av all veterinärskostnad istället. USCH! Vad tråkigt det känns 😞 Men samtidigt vill jag ju att jycken ska må bra och slippa ha ont i sin lilla mun ❤️ 

Men ja, den härliga semesterkänslan och planerna jag hade finns inte mer 😞 Det gör mig ledsen 😞 Tur vi iallafall hann fara till Öland. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0