Fredag med napp

Imorse var vi tvugna att åka hemifrån lite efter nio för att hinna in till min jobbintervju. Med andra ord ingen slömorgon som hela semestern bestått av hittills 😊 Albin väckte oss redan vid fyra imorse första gången och vid sex hade han sett till att också Elsa var vaken. Och vi såklart. Ingen risk att försova sig.

Medan jag var på mitt håll åkte de andra ner till hamnen för att se hur rivningen av sliosarna går.
När jag var färdig blev det en snabb sväng in på Ica och sedan åkte vi hemåt

Vi fick för oss att svänga förbi hos små sysslingarna för att se om de var hemma och det var dom. Vi stannade en liten stund, ungarna lekte och vi kollade på deras nyrenoverade vardagsrum.
Klockan närmade sig lunch så vi åkte hem.
Elsa som varit vaken hela förmiddagen var så trött så trött men vi lyckades hålla henne vaken på hemresan. Väl hemma fick hon en flaska välling till lunch och stoppades i säng och somnade som en stock ❤️
Jag var också fasligt trött så efter vi ätit bäddade jag ner mig med Albin. Jag slumrade men inte Albin. Fick honom iallafall till att vila 1,5 timme. 
Pappan var ute och meckade i godan ro. 

Hela förmiddagen bestod av grått och regn men på eftermiddagen sprack det upp och blev jättefint.
Efter en eftermiddagsfika gick vi ut och vid fyratiden anlände äntligen mormor, morfar och mormor Siv! = två överlyckliga barn 😊
Det lektes för glatta livet ute medan jag fixade middagen.

Pappan fick ännu fler födelsedagspresenter och barnen hjälpte glatt till 😉


Albin kom ju på det att det faktiskt var fredag och att han ville ha fredagsgott framför tvn
Elsa fick också lite gott, små snacksringar som Albin hittade på barnmatsavdelningen när vi handlade tidigare i veckan.
- Sånna här skulle Elsa ha! Hon har ju inga tänder att tugga fredagsgott ostbågarna med! Utbrast han när han fick syn på påsarna. Omtänksam bror ❤️
Och Elsa snaskade nöjt i sig sina små ringar och bjöd alla oss andra också 😊

Peter fick för sig att dra ut och fiska när det var läggdags för barnen och jag hängde på. Vilken fin kväll ute på sjön!!! Helt fantastiskt! Vi tog jycken med oss också och han är verkligen en liten sjöhund. Han tycker det är jättespännande att åka båt och fiska 😊 Han njöt nog också av att ha matte och husse för sig själv en stund ❤️

Nappade gjorde det också! Iallafall för Peter. Två gäddor och två eller tre abborrar fick han! Medan jag inte fick något annat än lite sjögräs. 
Världens snyggaste flytväst hade jag också 😉 senaste modet från 70-talet.

Vi var hemma igen vid halv tio. Båda barnen sov gott. Men Elsas nattning tog lite tid iom. att hon var sprallig till tusen när mormor försökte lägga henne. Helt omöjligt. Hon fick komma upp en stund till och leka av sig, sedan somnade hon.
Och inne hos Albin hade tydligen morfarn somnat före Albin efter att godnattsagan var slut 😉 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0