Jobb och veterinärbesök

Idag ringde klockan 5.40 för min del. Men det var inte förän 6.10 som jag vaknade upp ur min morgonkoma. 
Ännu en fantastisk morgon att njuta av påvägen till jobbet.
Att jobba gick bra! Gick bredvid idag också men nästa vecka börjar jag på riktigt 😊 Känns riktigt bra! Kul att komma hemifrån och få bevisat att man faktiskt klarar av annat än bara byta blöjor, laga mat och hålla hushållet i någorlunda skick.

Jag var hemma redan vid 10 igen och möttes av två barn och en pappa ❤️ 

Albin visade vinbärsbuskarna för Elsa idag och där blev dom ståendes en lång stund med att plocka och äta de fortfarande inte helt mogna bären= SURA!!! Men de åt så glatt.
Fast Albin kallade dom björnbär. Haha! Gullunge. 


Efter lunch tog jag, Elsa och jycken en promenad. Elsa slocknade på två röda.

Vid ett åkte jag, Peter och jycken in mot Stockholm. Dags för hjärtultraljudet och barnen stannade kvar hemma med farfar och knappt en timme senare kom också farmor för att hjälpa till. Elsa sov ju så farfar hade bara Albin att hålla ögonen på 😉

Vi kom iväg i så god tid hemifrån att vi hann stanna till på Donken för intag av en hamburgare och glass (vi åt lunch vid tolv men Peter har ju en tendens att ALLTID bli hungrig när vi är iväg....). Vi hade mer tid över ändå och passade på att stanna till en stund på Skogskyrkogården. Vilket ställe! Jag har tänkt åka dit och promenera ända sedan jag flyttade till Stockholm för typ åtta år sedan men det har aldrig blivit av tidigare. 
Man skulle lätt kunna promenera runt där en hel dag bland de oändligt långa gångarna och de spikraka raderna med gravstenar. 
Jyckens ultraljud gick också bra! Ett blåsljud på hjärtat är konstaterat och orsaken är att hjärtklaffarna inte slutet helt tätt. På en skala från 1-6 graderade hon Nicos tillstånd som en 3.a, alltså relativt lindrigt. Och han själv märker troligtvis inte alls av det själv.
Ingen förstoring av hjärtat syntes heller och det var mycket bra. 
Nu ska vi boka tid till första omgången att tahand om hans mun, lösa tänder och tandsten. Dock är det ju semestertider fortfarande och lediga tider är typ obefintliga.

På hemvägen stannade vi till hos Jessica på en fika. Vi åt Donuts så det nästan sprutade ut ur öronen på oss 😉
Usch! Hon har en tuffperiod framför sig nu med start på tisdag. Oj vad jag önskar att vi bodde lite närmre varandra, iallafall på samma sida av Stockholm, så jag lättare skulle kunna komma över till henne och vara sällskap eller hjälpa framöver. 
Du är en riktig kämpe! ❤️❤️❤️

Vi var hemma vid halv sju och Elsa var precis påväg i säng.
Allt hade gått bra. De hade lekt en massa såklart, ätit mat som bara den och sedan chillat i soffan med Bompa och fredagsgott. Albin hade tjatat ihjäl farmor om fredagsgott och turligt nog fanns det lite chips i skafferiet 😊
Jag tog över nattandet av Elsa och hon gjorde några tappra försök att trilska men orkade inte riktigt fullt ut och somnade istället.
Albin somnade även han ovaggad.

Nu ska jag titta lite Netflix innan jag somnar. 
Peter är nere och spelar tv-spel.
Imorgon väntar nya äventyr! 

Nu har två av alla mina Solrosor slagit ut! 😊❤️




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0