Plocka "karameller" i skogen

Grabbarna drog iväg för att fiska i förmiddags. 
De har pratat om det i flera månader och nu kom de äntligen till skott.

Jag, Elsa och jycken tog istället en promenad och stannade till nere hos Isak. Vi hoppade studsmatta, gungade och mata hönorna med ost bla. 😊 Elsa ville inget hellre än att somna i vagnen på ditvägen men jag tillät inte det. Taskig morsa 😉
Sedan gick vi hem och åt lunch innan jag bäddade ner den trötta lilla damen i vagnen igen och lät henne somna 😊 Tre ynka minuter tog det sedan sov hon som en gris.

Albin och pappan kom hem med storfångsten, två abborrar! 😉 En var hade de fått

Det hade gått bra för den och Albin hade varit duktig och tålmodig hela tiden. 

När Elsa sovit middag färdigt gick vi till skogs. Vi har hört att de finns kantareller i skogen så vi ville försöka oss på att hitta lite vi med.
Det gick sådär. Några "karameller" (som Albin kallade dem) hittade vi och det räckte knappt till två mackor. Men vad gjorde väl det när vi fick en härlig tur i skogen 😊
Blåbär fanns det desto mer och barnen plockade och åt glatt.
Fika hade vi med oss såklart så ett fikastopp var vi ju tvungna att ta.

Pappan lagade middagen och efter maten duschade ungarna, tittade lite Bompa och hoppade sedan i säng. Albin somnade direkt efter att vi läst en bok men Elsa tog god tid på sig. Nu sover hon äntligen! Efter typ 1,5 timmes trams. (Bara för att jag igår skrev att nattningarna blivit löjligt enkla 😉.)

Jag råkade ta en närmare titt under Albins fötter efter duschen och insåg att ungen hade flera stickor! Och inget har han sagt eller känt!
Under ena foten var det sju(!) stickor av modell större. De flesta fick jag bort men några är kvar. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0