Vaaaaarm dag

Ungarna börjar förstå vad semester innebär, halv nio väckte Albin mig imorse! 😊 Fast då hade natten varit ganska bökig.
Elsa började knorra en timme efter att vi lagt oss igår och knorret övergick till skrik när hon inte fick komma över till oss. Tillslut gav pappan upp och la över gaphalsen i vår säng och direkt var hon som en magnet till mina öron och la sig nästan på mig. Jag hade hela kvällen tampats med en envis huvudvärk som inte ville ge med sig så jag var sur och hade inget tålamod. 
Strax efter kom Albin in till oss också. Han hade väl vaknat av Elsas oljud. Jag tog honom i hand och gick gladeligen in och kröp ner i hans säng. Givetvis blev Elsa besviken och började sin klagosång igen. 
Jag och Albin somnade på studs och vaknade inte fören halv nio imorse! 😊
Tydligen hade Elsat fortsatt sitt knorr och bök hela natten så pappan hade inte sovit lika gott. 

Det skulle ju bli en smällhet dag idag så vi drog ner till sjön direkt efter frukost. Toppen tyckte ungarna och badade och fikade för glatta livet 😊

Tyvärr var vi tvugna att trampa hemåt igen efter ett par timmar, då Peter och rörmokaren tydligen gjort upp om att ses här hemma. 
Bra kommunikation.... 

Jag försökte få i ungarna lite lunch men det gick sådär. Ingen vidare matlust i värmen. 
Elsa somnade på två minuter i vagnen men sov knappt en timme. Hon var plaskblöt och inte alls utsövd lilla stackarn ❤️

Jag spolade och skurade av trappan på framsidan och efter det var alla mer eller mindre blöta och så åkte vattenspridaren Crazy Daisy fram också. Albin tyckte det var skitkul men Elsa tyckte den var obehaglig och oberäknelig 😊
Badet fortsatte i poolen efter att vi flyttat pergolan så den gav lite skugga över poolen. Hela familjen badade 😊

Plockat upp den första potatisen har jag och Albin gjort och den smakade gott till middagen! Små än men goda.
Två jordgubbstjuvar 😉 ❤️ 

Efter middagen cyklade vi bort till Drömkåken och åt glass och lekte.
Elsa har gått omkring som en zombie hela eftermiddagen så vi åkte snart hem igen och la de trötta och varma barnen.
Luften står helt stilla inne och det är äckligt varmt. Elsa hade jättesvårt att somna men nu sover det båda gott. 

Termometern visar fortfarande 29 grader, i skuggan. Helt galet ju! Allt eller inget gällande vädret tydligen. 


Och nu har vi nytt expanderkärl till värmepannan efter att rörmokarn var här idag.
De gammla som är placerade uppe på vinden läcker! För några veckor sedan tyckte jag att några gammla fuktfläckar i taket i vardagsrummet ändrat färg och storlek men det tyckte inte min sambo. Efter ytterligare någon dag påpekade jag det igen och då gick han upp på vinden för att kolla och mycket riktigt så var det läckage. 
Det nya är nu placerat nere i pannrummet. Verkar ju tusen gånger smidigare och säkrare! 😊 

Ja, vad är det härnäst som behöver fixas/bytas/lagas i huset tro? 
Det har varit mycket nu på sistone....


Nä! Nu hopp i poolen! Bara paraplydrinken som saknas 😊




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0