Lekparkslek

I förmiddags åkte vi in till staden för att möta upp Albins kompis Molly, hennes mamma och lillasyster. Vi gick till lekparken i parken nere i hamnen. Faktiskt första gången vi besöker den.
Barnen hade kul! Elsa far runt som en yr höna och försöker sig på ALLT. Klätterställningen var nog tänkt för lite större barn än en ettåring för det var dåligt med skyddsräcken och trappavsatser på vissa ställen så jag var tvungen att vara hack i häl på henne hela tiden. Rätt som det var hade hon klättrat upp i ställningen och slängde sig ut på mage i rutschkanan! Tack och lov den lilla rutschkanan så det gick bra 

Matsäck hade vi med såklart. Ett måste om ni frågar Albin 😉

Efter ett par timmar var det dags att dra sig hemåt. Jag höll på att få åka hem utan Albin för han skulle INTE gå därifrån. Han sprang bara iväg och gömde sig för mig. Han skulle minsann stanna kvar och sova över i klätterställningen i natt. Tillslut lyckades jag smyga på honom bakifrån och ta honom innan han hann iväg 😉 

Som vanligt var det två tröttgriniga ungar jag kom hem med. 
Albin somnade i bilen och jag fick ruska liv i honom.
Elsa höll sig faktiskt vaken hela vägen hem märkligt nog! Ändå tog det en timme att få henne somna middagsvilan. Övertrött och helt speedad.
Tillslut sov hon iallafall och då gav Albin upp försöket till att sova lite till och började leka med bilar istället.


Pappan kom hem lite tidigare idag! Det blir vi bara glada för 😊

Till middag höftade jag ihop en kycklingpaj och den blev faktiskt riktigt god! Spenat, Philadelphiaost, soltorkade tomater och bacon var det i bla. Smaskens! Elsa tyckte också det smakade riktigt gott!

Efter maten drog Peter igång med städningen. Duktiga han! Albin och Elsa "hjälpte" också till såklart. Jag också lite grann 😉 

Nu har Elsa lagt sig.
Albin tittar på Bompa. Fredagsgott blev det inget ikväll för herrn då han inte åt någon middag alls nästan. Livet är hårt! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0