Regn och presenter

En något knorrig gången natt för Elsa igen men jag har iallafall sovit bättre än på väldigt länge.
Albin kom in framåt morgontimmarna igen. Tydligen en ny vana.

Regnet stod som spön i backen imorse men vi tog den obligatoriska morgonpromenaden ändå. Fast en lite kortare sådan. 
Elsa som var på ett riktigt surpuppehumör somnade i vagnen och sov nästan en hel timme! Jag hann jaga sniglar, ta hand om tvätt och fixa med lite annat. 

Dagispersonalen fick varsin present idag som tack för den gångna terminen
Varsin somrig disktrasa. Virkad såklart 😉
Och ett hjärtvagnshänge till en av pedagogernas kommande bebis



Elsa och jag faightades i typ en timme idag igen vid middagsvilan. Hon hade gäspat ända sedan vi satt i bilen till dagis och när hon ätit lunchen och jag stoppade henne i säng så somnade hon nästan omedelbums. Men så fick hon för sig att börja tramsa istället och när hos sedan återigen lagt sig tillrätta och varvat ner så kommer istället Albin ut ur sitt rum och anser att han vilat färdigt och så började Elsa om medan jag stoppade tillbaka Albin i sängen. Sådär höll vi på flera gånger innan jag tillslut gav upp i ren frustration och satte Albin i soffan istället och slog på en film. 
Sitt där och rör dig inte ur fläcken! Sa jag åt honom. Han löd och efter en stund gav Elsa upp och somnade äntligen. Knappt en timme senare kom farbror Anus förbi och började busa med Albin och då vaknade Elsa....

Pappan kom hem något tidigare från jobbet. Glad att äntligen vara lite föräldraledig och ha semester. Och det är ju vi också givetvis! 
Vi firade dagen med pannkakor till middag. Men banan och choklad på 😉
Efter maten gick vi ut. Jag grejade en massa i landet och i växthuset. 

Bad för barnen innan läggning.
Elsa nattades av pappan och somnade lätt. Sedan dess har hon sovit helt pipfritt! Fem timmar utan knorr har nog aldrig tidigare hänt! 😊

Imorgon är det midsommar. Redan! 
Vi ska fira här hemma, precis som förra året. Småsysslingarna och dess mamma och pappa kommer. Och gammelfolket 😉
Vi kör lite knytis så vi har inte så mycket att styra med. Det är skönt!
Förövrigt så märks det här i byn att det vankas midsommar och semestrar. Det är folk lite här och var, stugorna står inte toma längre och nu på eftermiddagen/kvällen har det rastats gräsklippare överallt lät det som 😊 
Folk kommer hit nu medan vi istället drar härifrån om några dagar 😉 



Mina tankar har sedan lunch nästan enbart varit hos en vän. Operation idag och jag har fortfarande inget hört om hur det gått. Usch vad jobbigt det är att vänta och inget veta. 
Och varför ska livet vara så jäkla orättvist mot vissa?! ❤️ 


Kommentarer
Postat av: Mamma /Mormor

Vi önskar er en trevlig midsommar allihopa. Hälsa alla från oss i Skinnarhagen

2015-06-19 @ 09:42:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0