Sjukbesök x2

Jag sov i eget rum och egen säng i natt igen, Peter har gett sig tusan på att få Elsa att sova hela nätter i sin säng och med mig i samma rum är det lönlöst att ens försöka.
Natten var stundvis skrikig. Elsa var så arg så arg och pappan lika envis. Det var många gånger jag höll på att gå in och ta upp skrikhalsen och bädda ner oss tillsammans under täcket men jag lyckades låta bli.

Vid halv sju väcks jag av att Peter pussar hejdå och jag frågar var Elsa är?
Hon ligger och sover i sin säng, säger han. 
Jag höll på att trilla ur sängen när jag fick höra det 😊 
Och bredvid mig låg Albin och sussade. Han kom in till mig tidigare på morgonkvisten. 
Jag slumrade om. Halv åtta väcks både jag och Albin av att Elsa påkallar uppmärksamhet inifrån sovrummet. HALV ÅTTA! Det har nog ALDRIG hänt att hon legat kvar i sin säng så länge tidigare. Det finns hopp alltså 😉

Jag har fortfarande lika ont i knät så jag ringde husläkaren imorse. Jag fick en tid ett idag att komma in. Kors i taket! 

Redan vid elva i förmiddags var båda barnen redo för vila. Slutkörda efter helgen 😊
Tyvärr fick jag väcka Elsa lite innan tolv för att göra henne iordning och dra in mot staden.
Albin kunde sova vidare för han skulle stanna hemma med farfar.
Hunden fick också följa med och lämnas av hos Peter på jobbet. Vi hade en inbokad veterinärstid till honom tjugoöver tre idag och det skulle bli knappt om tid för mig att åka hem imellan för att hämta honom och sedan hinna tillbaka. 

Läkarbesöket tog tio minuter. Hon skickade iväg en remiss till magnetröntgen och föreslog att jag skulle smörja med Voltaren gel. 
Så nu är det bara att vänta. Kan nog ta upp mot fem veckor att få röntgentid nu under semestertid.
Mitt sommarsöta sällskap ❤️ 

Nu hade Elsa och jag två timmar att slå ihjäl innan vi skulle vara hos veterinären. 
Tog en sväng till Biltema och avslutade med en korv.
Elsa var trött så vi åkte en sväng med bilen i hopp om att hon skulle somna. Det tog tid! Vi hann åka en lång sightseeingtur över kringelikrokvägar, runt och genom stan och när vi tillslut åkte ut på motorvägen för andra gången så slocknade hon. Perfekt 😊

Hos veterinären gick det bra. Han börjar ju komma till åren så vi ville besiktiga honom lite. Blåsljud på hjärtat vet vi ju att han har men än var det ingen fara på taket med det. Skönt! Alla blodprover såg bra ut, men han ville inte bli stucken. Klämm och känn på hans bråkiga mage och vi fick recept på en ny medicin att prova om vi vill. Tandstenen såg inte bra ut och hon rekommendera oss att åka dit där dom har tandröntgen och fixa tänderna där istället. 
Kloklippning hanns med också för det tillåter han oss inte göra längre av någon anledning.

Elsa, hunden och pappan åkte hemåt medan jag åkte till Apoteket och Ica innan hemfärd. 
Det blev en lång dag. 

Albin hade haft det bra hemma med farfar. Det går ingen nöd på de två.


Ikväll börjar jag snora och har världens huvudvärk. Bihålorna känns tunga 😞 


Kommentarer
Postat av: Mamma /Mormor

Nu tycker jag att ni ska bli friska och pigga allihopa ;-)

2015-06-15 @ 22:16:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0