Söndag. Morsdag

Jag bjöds på sovmorgon. Efter egen önskan 😊 
Grabbarna hade ju planerat frukost på sängen men jag bad dem att inte göra sig besvär med det. Dels är jag ingen frukostälskare och så hade jag bäddat rent i sängen kvällen innan. Haha! 😉

Förmiddagen fick/tog jag mig friheten att disponera som jag ville. 
Jag gick ut till trädgårdslandet och rensade ogräs samt planterade ut min uppdrivna majs och bönor (resten hann jag inte).
Blivande majs!

Albin och farfar gick ut i skogen för att plocka blommor till sina mammor.
Albin kom tillbaka med dessa till mig
Underbara Liljekonvaljer ❤️ 

Framåt lunch gjorde vi oss iordning och for ut till Edblads. Det har ju blivit vår tradition på morsdag. Besöket där blev dock inte långvarigt då det var mycket folk och lång kö för att få ett bord. Vi drog vidare istället mot Kröns handelsträdgård. Där hade de café. Albin och jag åt våffla. Gott!
Vi blev inte så långvariga där heller. Det blåste och började regna. Inte alls skönt! Och Albin som varit på ett riktigt trilskhumör fick nya krafter efter våfflat och for runt som en dåre bland buskar, krukor och träd. Två gurkplantor hann jag iallfall köpa mig.

När vi kom hem gick luften ur mig fullständigt. 
Grabbarna gick ut och klippte gräs och efter en liten paus på soffan tog jag och Elsa en runda med hunden.

Middag och så var det kväll. Ännu en dag till ända. 
Barnen badade innan läggdags och somnade sedan nästan ovaggade. 
Jag hade köpt mig en påse godis och åt så jag mådde illa 😉


Ett obligatoriskt morsdagkort ❤️

Finaste ungarna i världen!

Fast inte just här 😉

Hahaha! Detta är sanningen 😊

Kommentarer
Postat av: Farmor

Jo, de är fina, men visar olika sidor emellanåt :-)

2015-06-02 @ 13:50:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0