Eget rum och säng

Efter nästan en tre timmars lång middagsvila kommer en yrvaken Albin ut från sitt rum i eftermiddags. Jag tror ju på att sova sig frisk, så jag lät honom sova 😊 Lite mellis i magen och sedan var han hyfsat pigg.
Elsa hade ju redan härjat runt i nästan två timmar då efter hennes tupplur, men Albin vaknade inte av något. 

Gluggen mellan kastrullskåpet och vedspisen är ju ett mycket populärt tillhåll för båda barnen av någon anledning. Och då också gärna samtidigt
Knäppisarna klämmer in sig där båda två och så sitter dom där och kuckilurar. Trångt och mysigt kanske? 😊


Albin fick se att jag hade mat i ugnen.
-kött! Utbrast han.
-ja, jag lagar revbensspjäll. Sa jag.
-jaha. Gris ben! Säger han då.
Hur sjutton kan han ha koll på att revbensspjäll är gris? Och dessutom ben? 😊 Till 99% av alla gånger vi äter kött till maten är det Bossekossa vi äter och det är han fullt medveten om. Men nu var det ju inte det och det visste han! Han slutar aldrig imponera på sin mamma! 😊 


Resten av dagen finns det inte så mycket att orda om. 
Nattningarna gick nästan smärtfritt. Albin somnade hyfsat lätt trots alla sovtimmar tidigare.
Elsa vaknade nu efter tio och var lite kinkig från och till. Nu ligger hon nedbäddad med pappan.
Jag har bäddat ner mig i andra rummet. Peter har sovit här själv hela veckan och nu är det min tur! 😊

Godnatt 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0