Flängdag

Idag har det varit en dag med flängande framochtillbaka. Jag gillar inte sådana dagar.

Tio i förmiddags var det dags för Elsas 1 årskoll på Bvc. Det gick bra.
Vi åkte vidare till Ica för lunchintag och handling för att därefter hämta Albin på dagis vid tolv.
Väl hemma slocknar båda barnen ganska omgående.
Elsa vaknar igen vid två och vi väcker Albin. Vi äter mellis och går sedan ut. Kisserunda med jycken och en tur förbi brevlådan. Vi hinner leka en stund här hemma innan vi stuvar in oss i bilen igen och styr tillbaka in till Norrtälje. Jag hade ett stundande tandläkarbesök och för att hinna dit i tid åkte vi in och mötte Peter och han och jag bytte bil innan de åkte tillbaka hem igen. 

Tandläkarbesöket gick bra. Det var lagning av en trasig lagning som stod på schemat. Jag hoppade över bedövningen och det gick snabbt och lätt. Jag var hemma igen lite efter sex. Lagom till nattningarna.
Min lott föll på Elsa och det gick plättlätt! En väldigt trött liten dam som somnade nästan omgående. Hennes näsa har börjat rinna idag och snörvlar lite, plus en eventuell reaktion på dagens vaccin. Hon fick en skvätt smärtstillande just innan läggning i förebyggande syfte. Det tycks fungera bra för nu har hon sovit två timmar i ett svep (nästan) utan pip 😊


Farfar blev flyttad hit till Norrtälje i eftermiddags och det hade gått bra. Peter var dit och lämnade lite grejer åt honom. 

Traktorkrock i eftermiddags 😊 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0