Kloka Albin

När vi satt och åt eftermiddagsmellis idag så säger Albin helt plötsligt:
- Min pappa jobbar i Norrtälje
och det stämmer iallafall delvis men vad han fått det ifrån och varför han var tvungen att säga det då vet jag inte? 😊

Sedan säger han:
- Pappas mamma är farmor.
och det stämmer ju till 100%. Oförklarligt varför han kom att tänka även på det just då.
Jag försökte få fram vem pappas pappa är och mammas mamma, men där tog det stopp.


Senare när vi håller på att prata om något (jag kommer inte ihåg exakt vad) så börjar han kalla Elsa för "Hon" och jag frågar varför han inte säger hennes namn? 
Då säger han:
- Jag kan inte
- Det är klart du kan! Varför säger du så? Frågade jag.
- Nä jag kan inte för jag stammar så mycket.

Då höll jag på att börja grina. Lille gubben ❤️ Tänk att han själv tänker på det så pass!
Visst stammar han, det började ju från en dag till en annan för några veckor sedan. Ibland stammar han inte alls och ibland stammar han riktigt mycket.
Vi har läst oss till att det är väldigt vanligt att tre åringar stammar och att det oftast bara är tillfälligt. Munnen hinner liksom inte med huvudet och det stora ordförrådet.
Vi är inte så oroliga över just det men det är ju jobbigt för Albin. Speciellt om han lägger märket till det så mycket som han visade idag. 

Vi hoppas det går över fort! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0