Skogen

I förmiddags kom småsysslingarna med mamma hit och vi gick till skogs. Grabbarna lekte och hade jätteskoj. Jag försökte få en grinig Elsa att somna men gick bet. 
När vi ätit vår matsäck och barnen tryckt i sig nästan ett helt kexpaket gick vi hem igen. Vi var ju förvisso inte så långt hemifrån, träden på andra sidan åsen räckte gott som skog för grabbarna 😊 

Hemma fortsatte leken. Det grävdes endel i sandlådan bla.
Nu har det torkat upp så pass mycket ute att jag släppte Elsa lös också. Äntligen! Skorna invigdes och sandlådepremiär blev det också. Hon gillade det! Hon grejade länge i sandlådan och visste precis hur spaden ska användas. Smaka sand hann hon också med 😊

När de andra åkte hem gick vi in och åt lunch. Eller jag tvingade in båda barnen 😊 
Efter lunchen somnade de båda nästan omgående.
Elsa sov knappt 1,5 timme och strax efter vaknade också Albin.
Elsa stod och läste lite Bamse utan att hålla i sig. Säker tjej!

Och Albin fängslades av Bajsboken 😊

Mellisutfodran och sedan gick vi ut igen. 
Nu när inte farfar är hemma måste vi ju komma ihåg att komma iväg och hämta posten själva!
Ytterligare lite sandlåda för Albin medan jag försökte söva en trött och grinig Elsa. Jag gick bet även denna gång. 

Lagom till att middagen var färdig kom Jessica hit. Hon ska stanna till imorgon. 

Kvällen har varit ganska livad med två hundar och två trötta barn 😊 Men lugnet la sig tillslut även ikväll.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0