Smakprov från dagen

Konversationen vid eftermiddagsmellis
Jag: mamma fyller år idag.
Albin: idag?
Jag: ja idag.
Albin: du fuller år idag.
Jag: ja, ska du inte säga grattis till mig?
Albin: NÄ! 
slut på konversation 😊


När vi klär på oss för att gå ut står Albin och muttrar något som låter väldigt likt "jävla dig."
Jag frågar vad han säger och han upprepar det igen.
Det vet inte jag vad det betyder så så behöver du inte säga, sa jag till honom och faktiskt att han slutade.


I bilen hem från dagis frågar jag honom vem han lekt med idag och han svarar:
- Viktor va inte på dagis idag.
- nä jag vet det men du lekte väl med någon annan istället? Frågade jag.
- nä, jag gjorde inte det. Jag ville inte det.
Jag är ganska säker på att det inte stämmer i detta fall för jag vet att han brukar leka med bla. Olle.
Och jag hoppas inte det blir så att Albin och Viktor hänger upp sig helt på varandra utan att de leker med fler av sina kompisar. 



Det är så roligt allt vi pratar om och allt han säger och berättar 😊 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0