Tog tag i saken

Grått och trist idag också. Men inget regn ännu iallafall!
Efter frukosten gick vi ut. Plockade med oss lite påskris hem på promenaden. Sedan drog vi igång med lite trädgårdsarbete!

Jag har i flera år velat fixa till rabatten på gaveln av huset, intill källartrappan. Den ser förskräcklig ut och eftersom det  är det första man ser när man kommer hit vill man ju att det ska se fint ut. Men jag har inte kunnat bestämma mig för hur jag vill ha det. Det är smällhett där nästan hela dagen och bara torr sandjord.
Det som finns där nu är flera stånd med Jättevallmo och två kärleksört. Märkligt nog trivs de toppen där och en gång i tiden var det nog fint. Dessutom invaderas platsen av den otämjbara Phloxen.
Peters vision är att fixa källartrsppan snarast. Kanske i sommar. Räcket är ruttet och farligt för barnen och trappan vittrar sönder. Så nu tog jag tag i saken och flyttade Vallmon iallafall. Då är den inte i vägen för kommande bygge och jag är ett steg närmre ett ordningställande av gaveln 😊 




Nya platsen blev vid skitbrunnen. Där vi förra våren grävde bord nyponrosorna och istället flyttade dit syrenskott. 
Det kommer ju dröja många år innan det blir en häck där och tilldess kan vallmon blomma intill skitbrunnen 😉 Dessutom kommer de synas bra där! 




Jag är ledsen svärmor om jag eventuellt tagit död på dina stora fina Vallmo! Vi får vänta och se... Men klarar dom flytten så kommer de bli mycket fint! 😊 


Medhjälpare hade jag också såklart!

Efter lite mer än en timme ute fick Elsa nog. Hon var trött och lite frusen. Inget toppen väder att krypa runt i ute.
Vi gick in och fixade lunch istället och nu sover båda barnen middag. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0