Utejobb

Efter frukt och fika i eftermiddags gick vi ut. Eller jag och Elsa gick ut. Pappan och Albin skulle först fixa färdigt en grej med något reglage till värmen här hemma. 

Planen ute var att ta rätt på riset från Tallen som fälldes bakom farfars hus tidigare i veckan. 
Elsa mekade bil och jag drog ris. Perfekt! 😊 Jag hann med ungefär hälften innan grabbarna kom ut och hjälpte till.
En granne gick förbi på hästpromenad och sa att de hade sminkförsäljning borta hos dem idag och tyckte jag skulle gå dit. Vi gick dit hela familjen när vår rishög var fulländad.
Det fanns godisskålar där och Albin tittade ner i en av dem och frågade vad det var. Varken jag eller Peter hade hjärta att inte låta honom få smaka. Så ja, nu vet han vad smågodis är och hur det smakar.... Men vi lyckades iallafall hålla honom borta från gott i nästan tre år 😊 Bortsett från choklad någon enstaka gång. 
Klockan rusade iväg och vi började gå hemåt igen. Utan några sminkinköp. Får kolla en annan gång utan barn i hasorna.

Halv sex var vi hemma och det var bara att fixa till middagen snabbt som bara den! Sena middagar är inget någon i vår familj mäktar med. Tålamodet sviker och hungern tar överhand. Men mat blev det tillslut. 
Elsa var så trött och grinig att hon knappt åt något alls. Hon gjordes redo för läggning direkt efter. 
Men Albin var uppe till halv åtta och tittade på Bompa. Saga och snart efter snark 😊 
Annars mår han mycket bättre idag. Inte alls hängig som han var igår men istället har han börjat rosselhosta lite. 

Jag och Peter har tittat på en Beck nu ikväll. Endast en pausening behövdes då Elsa ville ha mer välling. 

Nu är det godnatt. Jag gör ett nytt försök med egen säng och eget rum. Inatt väcktes jag nämligen av en knorrig Elsa vid tre. Hon nöjde sig inte alls med att enbart dela säng med pappa. Jag tog mitt täcke och kudde och la mig inne hos dem istället och så somnade vi om.

Denna lilla stumpa går och går och går och går.... Idag har hon gått rekord mycket. Både inne och ute! 
Helst ska hon ha något i händerna också när hon går 😊 Så gulligt! Och duktig är hon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0