Behaglig förmiddag

Idag slapp jag och Elsa ge oss iväg för att hämta Albin från dagis, farfar som igår mekade med sin bil och insåg att en grej behövde bytas bad om att låna min bil idag för att åka in och köpa grejen och slippa sätta på och av däcket på hans bil i onödan. 
Okej, sa jag. Om du åker så du tar med dig Albin hem på hemvägen.
Okej! Sa farfar. Såklart 😊 

Jag och Elsa har bara tagit det lugnt här hemma på förmiddagen.
Hon vaknade som vanligt vid sex när pappan och Albin gick upp och hon får väldigt bråttom ur sängen för att kila ut och se vad grabbarna gör. Och tråkigt tycker hon det är när de åker iväg utan henne.
Jag hade ingen lust att börja dagen halv sju så jag bäddade ner oss igen. När Elsa somnade om efter bara tio minuter blev jag mäkta imponerad! 😊 Och jag somnade om jag med.
Vid nio vaknar jag igen och strax efter också Elsa. Vilken skön och behövlig sovmorgon efter helgens sömnbrist för min del.

Vi åt frukost och så tog vi en ordentlig promenad. Jycken tyckte sovmorgonen var i längsta laget.
När vi kom hem igen trädgårdsfixade vi lite. Elsa hjälpte mig på sitt vis och härmade efter mig så mycket hon bara förmådde. När jag tex. ställde en hink med en spade i under trappan, kilade hon kvickt iväg bort till sandlådan, hämtade en hink med en spade i och ställde den prydligt under trappan. Precis som mamma gjorde ❤️

Efter ett par timmar ute gick vi in och åt lunch. 
Lagom då kom molnen och blåsten också.
När vi just ätit klart kom farfar och Albin hem!
Nu sover båda barnen och jag ska dricka mitt efterlängtade kaffe!


Hjälpte mamma i växthuset lite
Sedan tröt humöret. Hungern och tröttheten tog över= en gap och skrik unge 😊


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0