En tur till staden

Efter lunch och en liten kortisvila för Elsa åkte vi in till staden. Garnaffären hade olika erbjudanden så jag ville dit och kika såklart. Fyndade några billiga nystan och har en vision om att de ska bli en kofta till Elsa. Vi får väl se...

Grabbarna hade bestämt att vi skulle fika. Och det gjorde vi.
Albin som somnade i bilen in och knappt gick att väcka satt där vid bordet helt yrvaken. 
Elsa var desto piggare. Hon fick en hel bulle själv och åt upp nästan hela! 

Efter fikan hade Albin vaknat till med hjälp av allt socker från chokladbollen 😉
Vi gick till Team Sportia outlet för att kanske hitta ett par nya dojjor till Albin. Igår när han tog på sig sina "springskor" sa han att de gjorde ont. Så jag vet inte om de börjar bli försmå eller om det bara var en tillfällighet? När jag frågat nu efteråt har jag inte fått något svar. 
Men vi hittade inga nya idag. Så vi åkte hem.
Elsa hittade en kompis 😊

Eftermiddagen bjöd på regn, regn och regn.
Jag slängde in en rostbiff i ugnen när vi kom hem och sedan myste vi allihopa inne på Albins rum
Han läste bla. böcker för oss.

Efter middagen gick grabbarna ut en kortis i regnet. De var tvungna att se om dagvattnet rann som det skulle ut i diket genom det nya röret som grävdes ner i förmiddags. Det gjorde det! Och likså i diket som Peter grävde borta vid vår uppfart.

Elsa nattade jag rekordsnabbt idag. 
Albin somnade också lätt efter en bok. 
När jag nattat Elsa hörde jag att Albin fortfarande var vaken så jag gick in och pussades lite. Han berättade att jag skulle få frukost på sängen imorgon. Haha! Pappan blev lite besviken att han avslöjade deras hemlighet. För andra gången! I julas kom ju Albin hem och berättade att de hade varit iväg och köpt en degmaskin till mig i julklapp 😉

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0