En vanlig måndag

Måndagar är oftast väldigt stökiga här hos oss. Iallafall fram till lunch.
Barnen än väl trötta efter helgen och humören åker bergochdalbana utan desslike. 
Så även idag. Eller allt var frid och fröjd ända till vi kom ut och skulle gå morgonrundan. Albin satte sig på tvären och skulle INTE med. Han skulle stanna hemma och vara med farfar. Men farfar satt i grävmaskinen och kunde inte ansvara för Albin. Plus att innan vi kom ut hade kommit överrens om att vi skulle gå en promenad tillsammans och det gäller ju att vara konsekvent.
Vi kom runt en runda men det var ingen lugn och fridfull promenad.
Halva vägen fick jag dra med surbullen som vrålade: "PAAAAAPPA!!!!! Min PAAAAPPA!" och samtidigt torkade tårar och gäspade konstant. När inte det gav någon effekt hängde han sig på vagnen och försökte söka tröst och medlidande hos Elsa. Men hon tyckte mest att han var tokig och skrattade bara åt honom och snodde hans keps hela tiden 😊
Tillslut gav han upp och vi började konversera istället. MYCKET trevligare.

Tidigare imorse var Bosse här och tippade av en grushög. 
En grushög kan sysselsätta två barn i evighet kan jag meddela 😊
Jättedammiga och fina blev dom...

Vi satte oss uppe på farfars altan en stund också och tittade medan han grävde
Ni ser! En riktigt slö Albin. Och mamma!
Elsa satt nöjt och pillade med sprinten i domkrafterna i typ en halvtimme.
Albin lyckades klämma sig på något vis och ådrog sig en blodblåsa på fingret och fick ont 😞

Efter lunchen linkade Albin in till sängen och slocknade.
Jag tog en chansning och försökte få Elsa att sova middag i sin säng istället för vagnen. Något hon inte gått med på på måååånga månader. Det tog en stund innan hon somnade men det gick! Men hon vaknade efter en halvtimme. Jag lyckades söva om och därefter sov hon över en timme! 😊

Albin vaknade på väldigt fint humör och det var mysigt.
Mellis och så gick vi ut. Men vi hann med en rummsarrest därimellan.

Farfar har fortsatt med arbetet ute nästan hela dagen och allt tycks gå som planerat.

Efter middagen gick både pappan och Albin ut arbetade dom också. 
De har fortsatt med igenfyllandet uppifrån och fortsätter gräva sig bortåt. 

Elsa och jag var kvar inne och jag gick loss med saxen på jycken och all hans päls. Men det syns knappt någon skillnad 😊



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0