Fredag

Vi var ute hela förmiddagen. Solen sken men fan vad det blåste! Inte speciellt njutningsfullt.
Vi gick morgonpromenaden runt hästhagen och förbi stallet. Albin hade sett och hört att de höll på att gräva och greja där borta så han ville dit och inspektera.
Grävmaskin, hjullastare och vält fanns på plats. Lycka för grabben!
Han ville inte gå därifrån. Det var under protest som jag lyckades få med honom hem igen.
Men han var så duktig och gick själv hela varvet runt! 
Elsa satt lojt i vagnen. 

Hemma hittade dom baljan med regnvatten från igår och det är ju så kul att balta med vatten!

Lite efter elva började Elsa gå i cirklar. Haha! Trött tjej som inte tupplurat på förmiddagen. Jag lyckades muta in Albin genom att föreslå att vi skulle dammsuga inne innan lunchen. Och shit vad duktig han var att plocka ihop alla leksaker som låg utspridda på golvet. Först vardagsrummet, sedan köket och tillslut på hans rum! Mäkta imponerad blev jag!
- Mamma dammsuger upp om vi inte städar! Förklarade han för Elsa. Sötnöt ❤️

Det var två hungriga vargar jag utfodrade lunch! Jisses vad dom åt! Kul som omväxling 😊
Efter maten slocknade dom som klubbade sälar och sov som små grisar redan vid tolv.
1,5 timme senare kom en yrvaken Albin utvinglandes till mig i vardagsrummet och gnäller om att jag glömde sätta igång Bamseskivan åt honom. Han var så trött och somnade så fort att han inte hann reflektera över att jag visst hade satt igång den 😊
Strax efter vaknade också Elsa. 
Mellis och så gick vi ut igen.

Pappan kom hem lite tidigare men var bara hem och vände. Grabbarna + farfar  åkte nämligen iväg för att hämta hem grävmaskinen till infiltrationsfixet.
Farfar och Albin kom hem först med bilen och Albin var nog lite fundersam över om pappa verkligen skulle klara att köra hem traktorn med stora släpet.
Vi hann äta middag innan pappan tillslut kom hem och det hade gått bra 😊
Ferguson traktor är det. Bara så ni vet 😉 Mycket viktigt enligt Albin. 

Så nu vet ni vad som är på gång här hos oss....



Kommentarer
Postat av: syrran/moster

Passa på att gräva en pool med när ni endå har grävmaskinen 😉

2015-05-23 @ 03:32:50
Postat av: Mamma /Mormor

Vilken spännande helg ni kommer att få ;-)

2015-05-23 @ 09:04:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0