Grävlördag

Dagen har bara kretsar kring grävandet idag. Direkt efter frukosten, innan nio imorse började lasta av grävmaskinen.
Albin hade givetvis första parkett 😊
Elsa, jag och jycken tog morgonpromenaden. 
När vi gick hemifrån såg det ut såhär

När vi kom hem en halvtimme senare såg det ut såhär
Och såhär hittade jag Albin
Han gräver ett eget dike med sin grävmaskin 😊
Och han arbetade mycket effektivare än pappan och farfar för redan innan lunch hade han hunnit placera ut de nya rören! 😊



Och nu ikväll ser det ut såhär 
Det går fort att "förstöra"! 
Sparrislandet är det inte mycket kvar av längre 😞

Men det går nog rätt bra för gubbarna. 
Orsaken till vårt översvämningsproblem hittades troligtvis från första början. Röret ut från trekammarbrunnen var trasigt och läckte. Hur det kunnat ske vet vi inte men kanske att det redan hände när infiltrationen gjordes. Och det är ju för typ 30 år sedan så att inga större problem uppstått med avloppen tidigare är ju märkligt. 


Jag har mest bara tagit hand om ungarna idag så ingen trillar ner i hålet. Alltså har inte så mycket annat hunnits med. Men en rabarberpaj lyckades jag slänga ihop och på eftermiddagen kom farbror "Anus", gammelfarmor, gudfar Isak och hans kompis på fika. Pajen fick högsta betyg! 😊
Albin tycker det är så spännande och roligt att leka med de stora grabbarna och det var fullt ös på dem.
Elsa hängde också på och de tog mycket väl hand om båda småungarna. Bra att veta när vi behöver barnpassning framöver 😉

Grillat blev det till middag och det var gott!!! 

Elsa satte foten i ett durkslag och klampade omkring med 😊
Sötfian! ❤️

Båda barnen var lättnattade idag.
Jag gick ut och gjorde ett ryck med lite trädgårdsjobb nu efter nattningarna. Men jag är så trött så det blev inte så mycket gjort.

Nu Eurovision. Inte en chans att jag orkar vara vaken till halv ett!!! 

Kommentarer
Postat av: Mamma / Mormor

Det verkar som ni har jobbat hårt hela familjen. Ni är duktiga allihopa

2015-05-23 @ 21:54:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0