Lite mera sjuka och känslig period

Ju mer förmiddagen gick idag desto mer började Elsas näsa rinna. Jahopp! Ännu en förkylning. Hon som varsit snorfri i bara någon vecka ju! 😞 
Det förklarar ju också de två senaste nätterna som varit stökiga. 

Igår vaknade Elsa vid 00, just när jag somnat in. Det slår ALDRIG fel! Jag orkade inte envisas med att försöka få henne att somna om i sin säng så jag lyfte över henne till mig direkt. Hon hade ju dessutom ylat flera gånger innan så jag visste att det skulle bli en stökig natt. 
Hon la sig tillrätta bredvid/halvt på mig och satte igång med öronpillet. Och hon slutade aldrig! Hon låg som i en dvala och pillade, pillade och pillade. Ibland in i näsan och det gör så fruktansvärt ont!!! 
Snacka om att jag höll på att bli tokig! Efter 01 slutade hon äntligen, eller om jag helt enkelt lyckades somna ifrån pillet.
Sedan sov hon oroligt.
Lite innan 05 hade hon fått för sig att det var morgon och gång på gång försökte hon smita ner från sängen.
Just innan Peter och Albin gick upp vid 06 hade jag fått henne till att somna om. Och tackochlov att hon inte vaknade av Albin som vrålade "jag kan häv/själv" åt pappan inne i badrummet. 
07 gjorde vi morgon. 

Men som sagt, snor IGEN! 
Jag tror dock mer på att det beror på tandsprickning. Med tanke på hennes närhetstörst, bajsblöjan hon bjöd på i eftermiddags, det obefintliga tålamodet samt ylnigarna i sömnen.
Jag försökte känna i munnen på henne förut men hann inte lokalisera någon bov. Bara vänta och se.


Har jag förresten berättat hur känslig hon är just nu?
Vid minsta tillsägelse blir hon ibland helt förkrossad och börjar gråta. Lilla stumpan ❤️ 
Och lyfter jag bort henne från något hon inte får greja med så illtjuter hon samtidigt som hon sparkar hejvilt med benen i luften eller istället böjer upp benen så hon lixom sitter i luften, med benen rakt ut. Lite kul 😉
Och det nya favorit ordet är "ajaj" eller "aj". Så fort man tar i henne är det oftast "ajaj" med gnällig röst.
Och om hon håller på att tappa balansen eller trillar blir hon helt förkrossad och nästan panikrädd. 
Lilla älskade stumpan ❤️ Det är inte lätt alls gånger att genomgå en känslig period.





Kommentarer
Postat av: Mormor

Det är inte lätt att vara liten ;-)

2015-05-29 @ 08:00:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0