Mitt i veckan

Elsa och jag drog in och handlade innan vi hämtade Albin på dagis.

Riktigt trevligt sällskap jag hade i bilen 😉

På dagis fick jag jaga Albin och släpa med honom ut i kapprummet.
Elsa känner sig mer och mer hemma på dagis så hon får jag jaga efter också... Ut till bilen kom vi tillslut iallafall.
Hemma fick jag jaga in ungarna ännu en gång och samtidigt försöka få med mig all handling in.
Måtte Albin snart få intresse för att sluta med blöja! Det finns mycket roligare saker att lägga pengarna på än alla dessa jäkla blöjpaket!!! 

Båda barnen somnade typ bums så fort de bara insåg hur skönt det var att vila.
Sedan sov de som stockar i ca. 1,5 timme. 
Det är så fantastiskt underbart att Elsa nu sover ostört igen jämfört med de senaste veckornas hostbesvär. Jag slipper vagga konstant, hon vaknar inte var femte minut och hon tar inte en timme på sig för att somna. 

Efter mellis gick vi ut. Hyfsat fint väder idag och solen stekte på ordentligt när inte molen förstörde.
Vi tog en runda med hunden och jag försökte få till ett bra kort. Det gick sådär...

Sedan lekte dom hund tillsammans. Albin var hund och Elsa koppelhållare

Kvällen var hyfsat lugn. Jag betade av två maskiner tvätt och lite annat plock medan de andra lekte inne fram till läggdags. 


Och jag hinner i stort sett bara lägga mig i sängen förän Elsa vaknar och börjar gorma. Eller jag tror inte hon är riktigt vaken men skitförbannad blir hon när hon inte får komma över till mig. Skriker som en stucken gris. Sedan ligger vi och håller handen ett tag fram till att hon ställer sig upp igen och vi börjar om.... 


Kommentarer
Postat av: syrran/moster

Söta syskonbarn!

2015-05-21 @ 09:39:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0