Regn, gnäll, trots

Regnet stod som spön i backen imorse så vi tog fram Legot när Elsa tupplurade. 
Oj vad vi byggde! 😊

Lagom när Elsa vaknade slutade regna och vi passade på att skynda oss ut så jycken kunde få sig en runda. 
Albin lurade jag med mig ut genom att locka med vattenpölarna. Han klädde på sig utan protester 😊

Vi var ute någon timme och sedan kurrade magarna efter lunch.
Albin hade redan igår blivit lovad pannkakor hos farfar och det kom han ihåg så Elsa och jag fick äta själva.
Elsa fick syn på allt Lego som fortfarande låg kvar framme och blev så upprymd att hon inte hann klä av sig utan stolpade in med ytterkläderna och satte sig mitt i Legohavet

Sedan började tröttgnället och protestgnället när det var dags att sova. 


Eftermiddagen ägnades åt tågbanebygge efter önskemål från Albin.

Elsa är ju helt otrolig! Hon vet EXAKT hur man ska göra. Hon kör med vagnarna på rälsen och låter dessutom som ett tåg. Hon är så söt ❤️ och duktig! 

Resten av kvällen ägnades mest åt att härja på Albin. Nu är han så pass kry igen att han orkar trotsa. Heeeeeela tiden efter middagen. Vad ska vi göra?!
Han får rumsarrest på löpande band ända fram till läggdags. Skittråkigt! 😞

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0