Trött och hostigt

Ojojoj, jag är helt slut! 
Först en natt med Elsa som ett plåster på mig och jag vet inte hur många gånger jag vaknat och nästan legat på golvet. Albin väcker alla oss andra sex imorse och förmiddagen har spenderats ute i skogen med sysslingarna. 

Vi hann bara vara till skogs i cirka en halvtimme innan alla fyra barnen stämde in i klagosång. En orkade inte gå och någon annan var hungrig osv. Vi gav upp och plockade fram matsäcken. Sedan var alla nöjda och glada en stund till 😊

Leken fortsatte sedan här hemma innan de åkte hem vid halv tolv.
Tre timmars utelek, massa promenad och på det varit vakna sedan sex imorse sätter sina spår 😉
Albin har stupat i säng nu efter lunchintag och jag kämpar just nu med Elsa. 
Hon är så trött så trött den lilla stumpan men så fort hon slumrar får hon en hostattack och den river i bröstet på henne så hon blir ledsen. Om och om igen. Synd om henne 😞 Jag har gett henne en hutt Bisolvon men det tycks inte hjälpa och något annat har jag inte. Usch! 

Albins hosta är mycket bättre nu, han gav den väl till Elsa. 
Snuvan har det inte blivit något av heller. Märkligt! Men skönt att det är hyfsat snabbt övergående. 
Igårkväll vaknade Elsa efter tio och hade jättesvårt att somna om igen. Eller hon slumrar till men efter två minuter får hon ett ryck och sätter sig upp. Bara att lägga ner henne igen och börja om. Typ sjuhundra gånger. Likadant var det i förrgårkväll men då var hon både ledsen och förbannad också. Timmarna innan sov hon som en klubbad säl. Märkligt! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0