Hemmamåndag

Denna tråkiga och gråa måndag spenderas hemma med två snoriga och kraxiga barn. 

Vi var ut en sväng efter frukosten och gick en runda. 
Usch vad trist det är att vara ute såhär års tycker jag 😔 Det låtsas jag givetvis inte om inför barnen men Albin tycks ha samma inställning iallafall, han har nästan aldrig något sug att gå ut och när han är ute har han lite svårt att ta sig för något och gnäller över att han fryser.

När vi kom tillbaka hem från promenaden i förmiddags försvann båda barnen in till farfar. Jag använde den egna tiden väl genom att gå ner och rota fram lite av adventsprylarna samt julgardinerna. Än har jag inte skaffat mig ett fungerande strykjärn heller så gardinerna hängde jag upp nere i tvättstugan och sprayade på massa vatten och hoppas nu på att de hänger ut sig lite grann iallafall. 

Barnen har nu lagt sig. Elsa har nog somnat nu tycker jag det låter som men Albin ligger mest bara och läser. Huvudsaken han iallafall vilar lite på något vis. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0