Oturs damen i farten igen

Idag var det tillbaka till dagis för barnen. Behövligt efter en vecka hemma.

Jag sov som en kratta inatt, vaknade sjuttioelva gånger. Elsa håller nog på att få fler tänder tror vi och vrålar "aaaajjj! Aaaajjj!" flera gånger per natt. Inatt fick hon komma över till oss vid fyratiden efter att jag lessnade. Därefter drömde jag helt galna saker och hann vakna fyrtiotvå gånger till innan klockorna ringde strax efter halv sex. Trööött!!! 
Albin är som en klocka om mornarna och kommer oftast in till oss i samma veva som klockorna sätter igång. Han kryper ner under mitt täcke och har inga större planer på att gå upp igen.
Idag hade han fått för sig att han inte ville åka till dagis.
- Dagis är tråkigt! Var det enda han tjatade om.
Elsa däremot var förväntansfull att komma iväg och var så hjälpsam att hon hjälpte pappan att klä på sig 😊

Jag tog en liten kisserunda med den fortfarande lite slöa jycken innan jag styrde mot jobbet.

På jobbet får jag veta via sms att Albin inte gärna lät pappan lämna dagis. Han klamrade sig fast i knät på han medan Elsa traskade rakt in utan några tveksamheter. Tuff tjej! ❤️ Tillslut kunde pappan gå och resten av dagen hade flutit på fint utan några ledsamheter. Elsa lyckades dock ramla ute och slog i näsa, kind och mun. Igen. Hon blödde från båda ställena tydligen men det gick bra ändå. Fläskläpp har hon men jag har inte lyckats se hur hon ser ut i munnen ordentligt. Hon har ätit bra både till lunch, mellis och middag så det är nog ingen större fara. 
Hon stupade i säng när vi kom hem och sov över två timmar.
Albin la sig faktiskt och vilade också utan några diskussioner. Han somnade aldrig men höll sig lugn och fin instängd på sitt rum i en timme. När han kom ut och ansåg sig färdigvilad lät jag det vara så. Orkade inte dra igång tjafs och tråkigheter igen. Vi satt istället och myste i soffan framför datorn och Play till dess att Elsa vaknade.

Vi åt mellis och sedan lekte vi.
Ungarna bläddrade i lek och klädkataloger. 
- Elsa vad önskar du dig i julklapp? Frågade Albin och pekade på några olika saker.
- Den eller den?
Sötnötar ❤️ Bok läste dom också.
Behaglig eftermiddag. Fram till att jag påbörjade middagslagningen. Det är som att trycka på en knapp, det börjar bråkas och tjafsas på en gång och Elsa hänger runt mina ben och illvrålar till dess hon blir uppburen. 
Pappan kom hem och lyckades bryta den hetska stämningen.

Vips så var klockan halv sex!
Albin är så fruktansvärt långsam på att äta numer så kvällen går i ett nafs iom. att vi blir sittandes vid matbordet så länge. Lite smurfdisco hann vi med innan Bompan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0