Sjukt hus

Jag börjar tro att bacillerna byggt bo i väggarna här hemma hos oss. Snacka om sjukstuga alltså!
Elsa har snorat som en galning idag och varit väldigt instabil i humöret men ändå pigg. Hon hann sova tjugo minuter efter lunchen, sedan kom hostan och besvärade henne 😔
Albin nyser typ hela tiden och är kraxig i halsen, annars pigg men med en omväxlande humör.
Jag har sedan lunch börjat känna av bihålorna mer och mer. Precis vad jag befarade redan för någon dag sedan. Det moler i både gom och tandkött och surrar innanför kindbenen. Jag har också en huvudvärk som ligger och lurar. Annars har jag väl ändå känt mig hyfsat kry, bortsett från tröttheten som hängt med ett par veckor nu.
Pappan i huset kom hem tidigare från jobbet. Även han blev dålig efter lunch. Ont i kroppen och lederna, halsen och troligtvis feber. Den lyckosten! Han är den enda av oss som haft feber hittills under alla dessa krassliga veckor vi genomlidit. 
Jag tror att lite feber för oss alla skulle göra susen! Kroppen skulle renas ut på bacillerna som hoppar mellan oss.

Dagen till ära bjöd jag på glöggstek till middag. En vanlig måndag. Det luktade jul så det stod härliga till här hemma må ni tro! 😊 Och tro det eller ej men Albins tallrik blev nästintill renslickad för omväxlingsskull!!! Medan Elsa inte tyckt att något annat än välling smakat idag. 

Barnen lekte otroligt bra tillsammans efter middagen. Iallafall så länge Albin får bestämma 😉 Jisses så han styr och domderar över lillsyrran! Hon är fruktansvärt tålmodig måste jag säga och låter brorsan härska och gör (nästan) allt han beordrar.
Idag byggde de bla. en koja. Elsa skulle bäddas ner inne i kojan och hon försågs med böcker, nappar, filt och vatten ifall hon skulle bli törstig.
Albin har av någon anledning gått klädd i enbart tomteluva och kalsonger halva dagen och när jag bad honom ta av sig mössan vid matbordet svarade han:
- Det är ingen mössa! Jag har en tomteluva på mig.
- Ja men ta av dig luvan då medan vi ska äta. Sa jag.
- Jag är faktiskt en tomtenisse och dom har faktiskt dom på sig när dom äter! Kontrade Albin med.
Luvan åkte tillslut av iallafall 😊 

Efter varsin snabbdusch och lite bompa somnade dom ganska omgående efter nattning.
Albin vaknade för en halvtimme sedan och var upp för att kissa, gick in och la sig och somnade om. Tio minuter senare vaknar han igen och har då väldigt ont av växtvärk. Jag har just gett honom lite smärtlindrande och masserat benet med kokosolja och nu är det tyst inne hos honom ❤️
Elsa har sovit som en stock hela kvällen och nu snarkar hon så de visslar ända in hit till vårt sovrum. 
Det är märkligt att hon sover bättre och mer sammanhängande när hon är förkyld, hur snorig och snagglig hon än är. Ofattbart! 

Peter har mest legat på soffan sedan han kom hem och gör så än. Hoppas han inte är sämre imorgon för då ska han vara hemma med våra sjuka barn medan jag (förhoppningsvis) åker och jobbar. 

Nu är det godnatt!

Jag lyckades faktiskt få upp julbelysning och gardiner i vårt sovrum idag! Mys 😊 


Men jul känns väldigt avlägset. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0