Dönickar med go

Idag vaknade jag upp med fortsatt huvudvärk och en irriterad hals samt retlig rethosta. 
Elsa såg till att vi var vakna långt innan sju dessutom.
Det bästa var ändå att vakna upp och inse att man hade en sött snarkande Albin liggandes på sin axel ❤️

Fast jag fick faktiskt sovmorgon, Peter gick upp med barnen och jag somnade om och vaknade igen vid nio. Mycket mer behagligt 😊

Det var väldigt dimmigt här på förmiddagen. Man kunde faktiskt ta på den. Vi var ut en sväng men det var bara ruggigt.
- Kom Elsa så går vi in och leker med dockor istället! 
Försökte pappan med för att få gå in istället.
- Näää. 
Sa Elsa och fortsatte gräva i sandlådan 😊
Jag drog iväg på en loppis men var hemma efter en timme igen. Precis lagom till lunchen!
Här hemma hade de hunnit vända uppochner på hela vardagsrummet under tiden jag var borta. Men roligt hade de haft 😊

Efter lunchen bäddade jag ner tröttElsa i vagnen, kopplade jycken och tog en ordentlig promenad. Elsa somnade så gott och vädret hade hunnit bli helt fantastiskt!

Hon fortsatte sova en timme när vi kom hem och jag passade på att städa ut det sista ur växthuset och klippa ner min otämjbara och risiga kaprifol. 
Pappan och Albin sågade och spikade socklar till Elsas rum. 

Vi var ute hela eftermiddagen och det var helt sagolikt härligt. Vi fixade med lite av varje och jag tycker det är så roligt och mysigt när vi håller på och grejar tillsammans. Båda barnen är ju såpass självgående nu att man inte behöver passa vareviga sekund och faktiskt hinner slutföra påbörjade saker.
Fika hann vi med också såklart!


Efter många timmar ute var vi ganska möra och gick in. 
Albin och Elsa ville titta på film och pappan slumrade på soffan. 
Jag började fixet inne i Elsas FÄRDIGA rum! 😊

Albin hjälpte till och dammsög bort byggdammet.


Elsa lessnade på filmen och "hjälpte" mig. Jag staplade in böckerna i hyllan och hon plockade ut dem igen och la dem i en korg istället....
Men det blir väldigt fint hos henne 😊
- Ååå så fint! Sängen där blir perfekt.
Albins kommentar när han kom in och tittade 😊
Det är inte färdigt möblerat än och hon sover inte där inne än. Måste fixa persienner och lite sånt innan. 


Barnen har sovit som grisar sedan sju ikväll. 
Faktiskt att Albin har varit ovanligt lugn idag. Hans utbrott har varit väldigt få.
Han har mest bara stått vid något träd eller buske och klippt av dess löv med en tång. Mer eller mindre hela dagen höll han på med det! Farfar beskar ett av äppelträden i förmiddags och det var väl av det Albin fick sin idé. Han hjälpte trädet att tappa bladen sa han 😊❤️



Peter har känt sig risig han också idag och barnen fortsätter med sina hostor. De hostar inte ofta men när de gör det låter de inte behagligt 😔
Jag tappade upp ett bad åt Peter medan han nattade Elsa och när han låg där i masserade jag hans fötter och nu mår han bättre 😊
Men det är knappt lönt att fjäska för han faktiskt. 
- Jag tappar upp bad vatten åt dig.
- Ska jag bada?! 

- Jag tänkte ge dig fotmassage och skrubba ryggen.
- Och vart vill du komma med det? 

Jag toppar det hela med att hämta honom en skål med ostbågar.
- Meh! Jag kan ju inte ligga här i och hålla i den och äta.
Fick jag som tack. Men han lyckades ligga där i och äta upp dem 😉 

Och nu mår han bättre! 😊 Så nu ska jag få honom till att hjälpa mig bära upp Elsas byrå och garderob från källaren 😉

God kväll 


Kommentarer
Postat av: Farmor

*suck* Min son är Pappa upp i dagen igen :-/

2015-10-18 @ 20:19:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0