Fredag

Ännu en tidig morgon med jobb. Barnen skulle vara hemma med farmor och farfar och kunde tagit sovmorgon men de var uppe strax efter sex ändå. 
Pappan i huset vaknade upp med ond hals den stackarn. Hans tur att vara kraxig och krasslig. 

Jobbet gick bra och efter mötte jag upp en kompis (fd. jobbarkompis blomsteraffären jag jobbade i förut) för en snabblunch. Kul att ses! Blir så sällan. 
Mätt i magen åkte jag sedan vidare till jobb nummer två och efter det vidare hem. Äntligen!

Jag var hemma vid två och möttes av två barn som var högt upp i varv. Själv ville jag helst bara lägga mig och blunda en kvart men det var omöjligt. Istället klädde jag på vilddjuren och gick ut istället. Lugnast så innan de rev hela huset. Ute på trappan mötte vi pappan som kom hem från jobbet. En trött och risig pappa. 
Vi tog en liten promenad 

Man blir törstig av att vara ute och härja
Vi var ute ett par timmar innan vi gick in och åt middag. 

Albin hade redan i torsdags bestämt att han skulle äta sitt fredagsgott nere hos farfar så han hade bråttom dit efter maten.
Elsa var helt slut och på ett uselt humör. Hon och jag tog ett bad tillsammans för att komma på andra tankar och få tiden att gå till läggdags. 
Albin kom självmant hem igen redan vid halv sju. Snacksen var slut då 😉
Båda barnen sov sedan gott.

Vid halv tio anlände äntligen mormorn och morfarn och en timme senare gick vi och la oss. 

Vid två vaknar jag av att Albin ligger och ropar tyst på hjälp. Det visar sig att han kissat i sängen. En snabbdusch och så bäddade vi ner oss tillsammans i vår säng, bredvid den snarkande pappan. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0