Höstfix, pysselklubb och svårt att somna

Inatt har Elsa äntligen sovit bra igen. De senaste nätterna har förkylningen stört henne och hon har knorrat en hel del och legat mestadels i vår säng. Mysigt men lite jobbigt att inte få ha mina öron i fred 😉
Inatt har istället jag vaknat med ett ryck tre gånger, förvånad över att det varit knäpptyst i huset och helt övertygad om att Elsa lyckats kvävt sig själv med ansiktet ner i kudden. Det är konstigt vilka idéer man kan få. 
Albin sov också bra inatt, heeeela natten inne hos sig! Men däremot kröp han ner bredvid mig redan strax efter sex imorse och hade myror i benen. Elsa lyckades vakna då med såklart. Hon kan verkligen vakna av en fallande knappnål på mornarna.

Förmiddagen spenderades ute. 
Albin och farmor hade i fredags bestämt att de skulle ut i skogen idag för att plocka bär och äta matsäck, så hon dök upp här vid tio tiden och strax efter gick de till skogs.
Peter mekade Saab och bytte bromsskivor.
Jag och Elsa planterade lite vårlökar och började röja ur växthuset. Fast hon lessnade och hängde efter farfar istället. Hon och jag gick in och åt lunch och sedan la hon sig för vila. Jag började undra om Albin och farmor gått vilse i skogen då de varit borta närmare två timmar, men en stund senare kom de hem igen 😊 De hade hittat blåbär, lingon och massa kantareller. De båda var ganska slitna men de hade haft det trevligt.
Jag och Albin la oss för ett försök till en tupplur. Det gick sådär. Men vi låg iallafall i sängen en bra stund.

Pappan som var iväg och körde in nya bromsarna på bilen hade köpt med sig fikabröd hem, så det blev en smarrig eftermiddagsfika innan vi gick ut igen. 
Vi fortsatte med lite olika höstsysslor ute. Bl.a. så plockade vi upp den sista potatisen. 
Elsa och jag tog en kortispromenad med jycken och dockan medan pappan gick in och lagade middag. 

Efter middagen drog vi igång med lite kvällspyssel. Elsa målade och Albin pärlade

Jag har sedan Albin började på dagis (typ 1,5 år sedan) bett honom pärla ett armband åt mig där, men än har jag inget fått 😔 Nu tog jag saken i egna händer och beställde hem ett kit med pärlor och ikväll satt han och pappan och pärlade ett armband till mig ❤️ Ganska roligt att se och höra på två helt oerfarna pärlare försöka få ihop ett litet armband 😉 Dom lyckades tillslut! 
Elsa målade glatt och smakade lite på färgen.

Jag hittade ett gammalt trätråg ute i boden i eftermiddags och tänkte att det kunde agera docksäng. Elsa blev eld och lågor och kunde inte ens vänta att bädda ner dockorna tills det torkat efter jag skjölt av tråget. Sedan pussade hon dem godnatt när hon själv gick och la sig ❤️



Imorgon är det dags! Inskolningen börjar.
Jag har faktiskt försökt förtränga det hela den gångna veckan istället för att gå och ha ångest för det.
Tidigare ikväll kompletterade jag Albins dagisväska med extrakläder till Elsa (ja de får faktiskt finna sig i att dela väska. Lättast så. De delar ju ändå krokar i kapprummet.) och namnmärkte ytterkläder, stövlar och skor. 
Det hela känns märkligt och ledsamt 😔 Elsas och min tid tillsammans är nu slut 😔
Elsa däremot tycks bara tycka det ska bli skoj att börja på dagis imorgon när man frågar henne. Men kanske hon ändå var lite nervös för hon hade väldigt svårt att somna ikväll.

Albin hade också svårt att somna. Han hade tydligen ont i en kindtand och var orolig över att det var tandtrollen. Hihi! Gullegubbe ❤️ Han är så förnuftig och tänker MASSOR! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0