Igår tisdag

Eftersom Elsa anpassat sig så bra till dagis så kände vi att vi lika gärna kan testa låta henne vara själv. Vi kom överens om att prova den vanliga tiden som Albin går, 7-12. 
Kvällen innan berättade jag det för Albin, att han och Elsa skulle vara själva utan mamma eller pappa.
- Då ska jag leka med Elsa på dagis! Sa han ❤️ 😊

Elsa som vanligtvis brukar vara ganska grinig på mornarna studsade ur sängen denna morgon och var riktigt förväntansfull och otålig att få komma till dagis.
Det var pappan som skötte lämningen och det hade gått jättebra. Elsa hade suttit en liten stund i hans knä men sedan gått till fröken och vinkat hejdå till pappa i vinkfönstret. 
Pappan skulle hålla sig i närheten och jobba och snabbt kunna komma till undsättning om det skulle behövas på dagis. Men det behövdes aldrig. Allt gick toppen och jag hämtade två glada barn efter jobbet.
Men oj så trött hon var! Hihi. Hon satt bara och stirrade på mig i bilen hem och först trodde jag hon blängde och var sur på mig för att jag varit ifrån henne så länge, men sedan såg jag att hon var så trött att hon bara satt och stirrade tomt på mig. Jag satt och petade på henne hela vägen hem, sjöng högt med radion på hög volym och drog ner rutan men ändå lyckades hon tappa huvudet ett par gånger. 

När vi kom hem gick vi raka vägen och la oss. Albin la sig också lite motvilligt.
Elsa tramsade endel innan hon sedan sov som en stock och Albin somnade faktiskt också.
Trött dagistjej ❤️

Klockan sprang iväg och Albin snarkade gott, jag fick väcka honom vid halv tre.
Han vaknade på fel sida fullkomligt. Allt var fel och pest och pina.
Elsa vaknade till liv först efter tre och innan vi lyckats få i oss lite mellis så var klockan redan kvart i fyra! Med andra ord ingen idé att krångla på oss alla kläder och gå ut den lilla stund innan det skulle vara dags att gå in och påbörja middagen. Och det var ändå bara ruggväder ute så lika skönt att kura inne.

Efter maten var vi faktiskt så ambitiösa att vi drog igång en välbehövlig städning. Vanligtvis brukar vi ju inte orka anstränga oss mer än nödvändigt om kvällarna, men nu när gnistan fanns var det bara att passa på.
Albin var faktiskt jätteduktig att hjälpa till! Han plockade upp och städade undan utspridda leksaker och dammsög. Han dammsuger helst utan munstycket och kryper runt på knä och suger längs och på listerna och vid trösklar. Jättenoggrann! ❤️
Intresset tröt till sist och pappan stoppade barnen i badet istället medan jag städa färdigt.
Fan så gött det är när städningen är avklarad. Härlig känsla.

Elsa somnade plättlätt vid sju och Albin strax efter. Så duktiga ❤️ och sov som stockar natten lång. 



Efter jobbet mötte jag upp en mamma som genom Giving People bett om hjälp med kläder och lite annat till sin lille ettåriga son. 
Jag plockade ihop lite av alla urvuxna kläder vi har kvar, så pojken slipper frysa. Dock hade vi inte så mycket höst/vinterkläder i rätt storlek men lite är bättre än inget. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0