Igår

Igår var det dags för marknad. Elsa och jag hämtade Albin på dagis vid tolv och efter det styrde vi bilen till farmor. Hon bor ju mitt i marknadssmeten så vi utgick därifrån. Efter att vi försökt få Elsa att äta lite lunch begav vi oss ut folk myllret.
Albins plan var att titta på de skällande små hundarna i leksaksstånden. I alla leksaksstånden... Och nästan det första han gjorde var att köpa sig en godisrem. Banan och chokladsmak valde han. Den gick han sedan och gnagde på, hand i hand med farmor och tänkte inte alls på hur långt eller hur länge han gick. Perfekt! 😉 Elsa satt nöjt i vagnen och smaskade i sig ett paket russin. 
Sedan blev det lite gnälligt.
Elsa skulle egentligen behöva sova lite men det har hon svårt för när det är så mycket runt omkring.
Albin hittade en traktor med någon slags vagn som farmor köpte åt honom. Senare fick dom sig varsin ballong också. Albin skulle absolut ha en med pinne och Elsa var inte så värst brydd om vad hon fick 😉
Karusell ska man ju såklart åka också och då är ju en bilkarusell givet. 
Elsa hade bra gärna velat åka också men nöjde sig fint med att stå bredvid och vinka åt brorsan.

Efter ett par timmar ute gick vi tillbaka hem till farmor för att vänta på pappan och äta middag.
Barnen var riktigt slitna men bet ihop bra och vräkte i sig pannkakor.
Jag och Peter var iväg och gjorde det slutgiltiga valet av tapet till Elsas rum och la in en beställning. Vilken det blev får ni se framöver. Men den innehöll iallafall blommor och fjärilar 😉

Vi kom hem framåt sjutiden och båda barnen hoppade i säng.
Jag lyckades få veta att Albin hade ont i halsen. Svårt sånt där när han inget säger själv, men jag tyckte mig höra att han lät lite tjock i halsen. 

Kommentarer
Postat av: Farmor

Det var en riktig toppendag:-)

2015-10-03 @ 08:35:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0