Kalas och bio

Idag var vi bjudna ut till landet för lite kalasande för mostern. 
Albin hade redan för flera dagar sedan ringt moster och beodrat om att bli bjuden på pannkakstårta, med marshmallows på. Han tänker nämligen titt som tätt på pannkakstårtan hon gjorde i somras åt oss.
Mostern vågade inget annat än och lyda 😉

Barnen var vänliga och hjälpte till med paketöppningen såklart
Efter tårtätandet gick de ut och lekte.
Jag tyckte dock det var ruggigt ute så jag satte mig framför brasan och virkade istället. Mys! 
Peter och jag spontanbokade biobiljetter till 18 bion. Tackade för oss, lämnade alla och tog morfarns bil in till stan.
Nu kommer jag inte ihåg vad filmen hette men den handlade iallafall om en kille som blev ensam kvar på Mars. Rätt bra film om man bortser från de sista tio ministrarna. Det spårade liksom ur då och kändes inte alls lika trovärdigt längre.
3Dpremiär för oss båda. 

Klockan nio var vi hemma igen och då hade mormorn precis nattat färdigt Albin.
Allt hade gått bra för dem. Elsa hade somnat på tre sekunder efter att vällingen tog slut och Albin hade ätit ostbågar och kört rallyspel på datorn med morfarn.

Nu har jag också lagt mig. Jag har känt mig helt groggy hela dagen. Den gångna natten var ingen hit. Albin har stökat runt inne i vårt rum och trängt ner sig mellan mig och Peter i vår redan trånga och inte jättesköna bäddsoffa. Hostat har han gjort också den lille stackarn men febern har han sluppit iallafall. Långt innan sju gjorde han morgon dessutom och vi hade faktiskt inte hjärta att skicka in honom till mormor och morfar och väcka även dem, så han låg kvar i sin säng och fick kolla youtube en stund. 
Elsa däremot, som delar sovrum med mormor och morfar, hade för omväxlingsskull sovit riktigt bra hela natten! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0