Måndag

En liten stund efter att jag publicerat morgonens gnällinlägg igår ringde farmor och frågade om hon kunde hjälpa till med något. Vi bestämde att hon skulle komma hit efter lunch. 

Vi gick in vid halv elva och fixade med lunch, åt och la oss. 
Elva la vi oss och fem över elva snarkade Elsa. Trött lillstumpa. Jag bäddade ner mig i sängen också och det var så skönt. Men jag somnade aldrig.
Albin låg en stund i sin säng men han höll sig sedan kvar inne på sitt rum och jockade med sitt tyst och lugnt så jag lät honom hållas. 

Farmor dök upp lite efter ett (tror jag) och både Albin och jycken blev så exalterade och lyckades väcka Elsa också. 
Vi åt lite mellis och efter det tog farmor med sig barnen ut.
Jag tänkte passa på att lägga mig igen, men tänkte först bara ta itu med lite tvätt och efter det råkade jag sätta mig vid symaskinen istället. Tanken var att sy färdigt en grej jag började med för flera månader sedan men det gick inte som jag ville så efter en timme gav jag upp.

Barnen var fruktansvärt trötta och griniga efter ha varit ute hela eftermiddagen och Elsa satt bara och vrålade vid middagsbordet. När hon tillslut slutade åt hon upp sin mat istället och Albin åt bra också faktiskt!

Det blev en tidig kväll för de små och jag tror nog bägge sov innan sju.

Morgonrundan ❤️

Farmor hade med sig lite olika mirakelkurer till mig så nu hoppas vi hosteländet snabbt går över! 😊




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0