Onsdag med dagisdag två

Idag var det dags för Elsas andra inskolningsdag och det var pappan tur att vara med.
Det hade gått jättebra även idag. De hade varit med på sång och frukstunden och Elsa hade suttit med stilla hela tiden. (När Albin inskola sig passade han på att smita ut till leksakerna och pilla med dom i lugn och ro när de andra hade samling 😉)
Sedan hade de ritat och pysslat. Elsa hade inte brytt sig något om pappa utan skött sig själv.
Det var ju också första dagen då både Albin och Elsa var där samtidigt och jag har funderat över hur Albin kommer bete sig, men det gick hyfsat bra. Elsa struntade helt i Albin medan han hängde efter henne istället. 
Två timmar var de där idag, när det var dags för lunch tackade Elsa och pappan för idag och gick över till pappans jobb för att käka matlåda. Albin ville stanna kvar på dagis och äta där.

Jag jobbade imorse. Istället för att köra mitt onsdagskvällspass avverkade jag det imorse. Perfekt när man kan anpassa tiderna! Jag anslöt sedan till pappan och Elsas lunch och inväntade att Albin ätit färdigt innan vi åkte hemåt och pappan jobbade eftermiddagen. 

Hemma stöp Elsa i säng och somnade relativt lätt.
Albin låg en stund men höll sig sedan inne på sitt rum och pulade med sitt i lugn och ro. När han lessnade satt han i soffan och kollade lite på datorn en stund.
Elsa sussade i två timmar och vaknade inte förän lite efter tre! 
Klockan var redan halv fyra när vi var färdiga med mellis, så det var ingen idé att gå ut innan det var dags att börja med middagen. 

Elsa var otroligt klängig resten av dagen. Vet inte om det beror på dagis eller om hon bara var gosnödig? 😊 Hon pussade mig på kinden helt på eget bevåg och det har aldrig hänt! Man får alltid tjata sig till pussar annars. Hihi ❤️

Eftersom ingen av oss varit ute under dagen gick vi ut en sväng efter middagen.
Men fy tusan vad hemskt det är med kylan! Jag fryser som bara den! Hua! 😔
Vi gick bara en liten runda sedan gick vi in igen. 
Bompa och läggdags.

Albin ringde till morfar och beordrade honom att köpa hem fredagsgott till vi kommer ner på fredag 😉






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0