Onsdag

Eftersom det gick så bra igår för Elsa på dagis så körde vi en likadan dag idag.
Hon vaknade lika förväntansfull idag igen 😊 Lämningen gick bra. Hon klängde lite på pappa innan Albin tog henne i handen och knatade in till vinkfönstret.

Jag jobbade och hämtade sedan två glada barn. Dagen hade gått galant! De hade varit ute på promenad i det fina vädret på förmiddagen och bla. hittat en förrymd höna.
De satt fortfarande åt när jag kom. Det var någon mexikanskgryta och Elsa hade vräkt i sig TRE portioner! Albin däremot hade mest bara ätit paprika.
Samma visa i bilen hem idag igen, radion på högsta volym och neddragen ruta lite då och då 😉 Idag somnade hon iallafall lättare här hemma i sängen.
Albin låg en stund men blev rastlös och ville hellre titta på film.

Albin var supergullig hela eftermiddagen men till mellis förvandlades han till monster och gapade och skrek. 
Tillslut kom vi ut och kunde njuta lite av dagens sista ljumma solstrålar.
Vi gick ner till ån och kastade sten. Men innan vi kom dit (några ynka hundra meter hemifrån) hann Albin få flera utbrott och satte sig bla. mitt på vägen i protest. 

Pappan kom hem och jag gick in och lagade mat. Ungarna ville inte in utan stannade kvar ute i sandlådan.

Denna kväll var vi inte lika effektiva som igår. Jag tog iof. hand om lite tvätt. Albin påpekade igår att tvättkorgen faktiskt var full 😉

Nu har jag läst bok för den store och pappan nattar den lilla.
Dags att gå ner och hänga dagens andra maskin med tvätt!

Meningen med livet ❤️❤️❤️

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0