Onsdagen och fortsatt sjukstuga

Det var fortsatt sjukstuga och därmed inget dagis. 
För min del var det jobb inplanerat på förmiddagen, jag skulle hänga med till ett nytt ställe och lära mig och ville helst  komma iväg på det. Typiskt nog har Peter svårt att vara hemma just denna vecka men turligt nog kom farmor till undsättning! Hon och farfar tog hand om våra små sjuklingar. 
Elsas näsa rinner som en öppen kran och Albin är hes och fortsätter hosta och vara hängig och lite snorig. Fortfarande feberfria båda två.

Jag var som sagt iväg på ett nytt jobbuppdrag och det gick bra. Detta ligger i Vallentuna så det är tyvärr en bit att åka, men eftersom jag får milersättning så känns det okej. Detta ställe ska jag till nu på onsdagsmorgnar framöver och flyttar mitt tidigare onsdagsjobb till torsdagar.
Efter jobbet bjöd chefen mig på lunch och sedan åkte jag hem. 
Jag var hemma lite efter tolv. Elsa sov redan och farmor och Albin var instängda på hans rum och läste bok i en koja. På soffan låg farfar och slumrade. Haha! 
Albin har de sista veckorna blivit helt anti att försöka tupplura lite om dagarna trots att det enbart skulle göra honom gott.
Efter att farmor gått till bussen la sig jag och Albin på soffan och tittade på ett par avsnitt av Unga föräldrar på play och plötsligt insåg jag att han somnat på min axel ❤️
Så mysigt! 😊
Jag passade också på att blunda lite och han powernapa lite innan Elsa vaknade. 
Den lilla damen tog entupplur på närmare TRE! timmar! 
Trötta barn efter ha haft mormor och morfar här i flera dagar samt passas av farmor och farfar 😉

Efter middagen klädde vi faktiskt på oss för att gå ut i mörkret och kylan. Spännande att lysa med ficklampa, titta på stjärnorna och månen och gå promenad i bäckmörkret



Lite bompa hann vi med när vi kom in innan det var läggdags.
Albin hade såklart lite svårare än vanlig att somna eftersom han sov lite middag,  men det gick hyfsat bra ändå. 

Elsa har de senaste nätterna sovit som en gris från att hon somnat på kvällen och fram till cirka halv sex- sex på morgonen. Hur hon kan sova så bra med tanke på hur täppt hon är och hur hon snagglar när hon sover är för oss ett stort mysterium!? Men skönt för både henne och oss 😊

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0