Rivstart på veckan

Jag har varit utan telefon halva dagen för min trötta lur hängde sig och tvärdog. Men nu har min alldeles egna handyman fått igång den igen! ❤️

Idag stod fortsatt inskolning för Elsa på schemat. Idag skulle vi vara där sju för att testa på frukosten. *gäsp*
Albin som vanligtvis är ledig måndagar ville stanna hemma med farfar idag, så jag och Elsa fick åka själva.

Det gick bra även idag. Inga konstigheter. Hon tom. hoppade ner från mitt knä och gick bort till fröken Amanda och klättrade upp i hennes knä,  bara sådär. Tack för det! 😉 Annars skötte hon sig själv och jag satt mest och ritade med lille syssling Viktor.
Vi skulle vara där till tio idag men vi drog hem lite tidigare för Elsa var så trött att hon mest bara satt och slöade i mitt knä mot slutet. Hon tog en slummer på hemvägen.
Det degades idag igen. 

Hemma möttes vi av Albin och farfar som lekte doktor med dockan Anna.
Albin var sugen på lunch innan klockan ens var elva efter att jag sa att jag tänkte bjuda på blodpudding. Båda barnen skrapade tallrikarna rena! Bra betyg 😊 Sedan gick de och la sig för vila. Elsa somnade relativt snabbt och lätt och jag tog en femminuters powernap. Helt underbart!
Albin låg och läste en bra stund men somnade aldrig, det slutade med att vi satte igång en film.

Ute sken solen så efter mellis gick vi ut. 
Usch! Det tar ju sju år numer innan man kommer ut efter ha byltat på oss alla kläder. Längtar redan efter vår och sommar....
Ute tog vi en runda med jycken. Jag höststädade lite ute i trädgården, frosten har ju tagit de sista blommorna ute nu 😔 Och faktiskt att barnen lekte tillsammans i lekstugan utan att bråka en endaste gång! Halleluja! 😉 

När pappan kom hem drog jag iväg och jobbade 1,5 timmes passet jag missade i fredags, då jag glömde nyckeln. Det är ju tur att det bara är ett par kilometer här hemifrån och att jag får milersättning, annars hade det kostat mer än det smakat 😊

Jag kom hem vid halv sju och då höll Elsa på att nattas redan. Hon var bra sliten idag efter helgen i Linköping och upp tidigt till dagis imorse.
Albin och jag läste en bok och sedan slocknade han på två röda. 


Förra veckan kom Peter hem med de beställda tapeterna till Elsas rum och idag kom han hem med nya golvet!
Nu är det bara lust, ork och tid som behövs för att färdigställa det hela. 
Igårkväll beställde jag faktiskt hem gardiner också! 😉 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0