Tisdag

Jobb för mamman på morgonen som vanligt. 
Barnen var hemma från dagis och snorade med mormor och morfar.
Jag var hemma strax efter elva och kan sätta mig till dukat bord.

Här hemma hade morgonen och förmiddagen varit slö. Båda barnen hade varit riktigt hängiga och mestadels slöat i soffan bara. Med undantag för massa snortorkning...

Albin piggade på sig lite efter lunch och vi gick ut.
Elsa la sig och sov middag ute i vagnen.
Jag grävde ner rabarberrötter jag fått och städa undan den rasade humlespaljen vid trädgårdslandet, med hjälp av pappa. 
Albin kände sig nog inte på topp, han hade lite svårt att veta vad han ville göra och tappade fort intresset med det han höll på mig. Han traskade mest bara omkring och körde lite med traktorn ibland. Mekade cykel gjorde han också. Han hissade upp den med domkraften på ens stödhjulet och lekte att han skulle byta däcken som var punkterade 😊

Efter ett par timmar ute gick vi in och fixade mellis.
Mormor och morfar packade ihop sitt och åkte hemåt vid tretiden.
Tråkigt tyckte vi 😔 Efter att vi vinkat hejdå och gått in började Albin gråta för att det var så tråkigt att de åkt ❤️
Resten av eftermiddagen var det gnälligt värre för båda barnen. Jag lagade mat med Elsa hängandes i benen. 

Mysgos i soffan medan bulldegen jäste i måndags ❤️ 

Kommentarer
Postat av: Mormor

Vi började också nästan gråta när Albin ropade:-Nej,åk inte!

2015-10-29 @ 17:21:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0