1.e September

Alltså kan ni förstå?! 
Vi är redan i September. Hösten är kommen och den värsta tiden på året (enligt mig). Det var ju nyss det var vår och vi hade hela sommaren framför oss. Nu är den förbi... 
Idag var det faktiskt höstväder också med kalla vindar. Det var första gången på evigheter vi klädde oss i långbyxor och strumpor och snudd på att jag nästan tog på Elsa en mössa pga. blåsten på eftermiddagen. 

Men denna dag innebär också att farmor nu kan titulera sig som en glad och fri pensionär! Grattis igen! 😊
Vi firade henne redan i helgen med lite choklad 😉


För mig var det jobbdag igen.
Elsa blev lite sur när hon inte fick åka med oss andra imorse, men hon och farfar satte sig och åt frukost istället så hon kom på andra tankar.
Ett par timmar senare anslöt även farmor.

Jag hämtade hem Albin från dagis och tydligen hade han haft lite otur och kommit i konflikt med kompisarna ett par gånger. Vid ett par tillfällen hade han  blivit riven och nypt av en annan pojke. Helt oprovocerat. Och senare hade en annan kompis suttit och petat på honom om och om igen så när Albin lessnade tog han tag i hans finger och bet honom. Haha! 😊 
Givetvis vet jag att det inte är optimalt att göra så, men Albin hade faktiskt bett honom att sluta peta på honom men han fick inget gehör. Tills han tillslut bet ifrån 😉 

Hemma hade Elsa just somnat när vi kom hem.
Albin la lite pussel med farmor och sedan satte dom sig i soffan och tittade på Emil.
Nästan två timmar senare vaknade Elsa. Vi vinkade hejdå till farmor och åt mellis och gick ut.

Elsa och jag tog en promenad till soptunnan för att slänga en bajspåse
När vi skulle vända om hem igen nere vid tunnan blev Elsa flyförbannad. Hon ville inte gå samma väg hem. Men det ville jag och det är jag som är störst och bestämmer 😉

Det nya påhittet är att leka bil och husvagn. Skrindan är bilen och cykelkärran är husvagn
Sedan får någon stackare dra omkring på barnen som sitter så nöjt i husvagnen. De kan och vill sitta där i i evigheter. 

Efter middagen drog pappan igång med att slipa inne på Elsas rum. Renoveringen där inne har stått stilla i flera veckor nu.
Spännande tyckte åskådarna 😊

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0