En lördag

Igår sa jag till Peter att nu när jag städar hos andra hoppas jag slippa städa hemma också. 
Imorse, innan jag knappt ens kommit upp ur sängen påbörjades städning! Inte illa 😊 Men jag högg in jag med, med golvmoppen.

Innan det var dags för lunch hann vi också fixa iordning en rabattlist på kortsidan av garaget, ut mot bilarna. Där har jag i flera år fantiserat om ljuvliga stockrosor blommande mot den faluröda väggen och kanske en klätterros bla. 
Nästa år får vi förhoppningsvis iallafall skåda stockrosorna på plats 😊
Alla hjälpte till.

Efter intagen lunch stod vila på agendan. 
Elsa somnade efter mycket trilsk men Albin hade inte ro i kroppen att ligga trots att han var riktigt sliten.
Helt plötsligt hörs världens smäll utifrån. Hjärtat stannade på mig och Albin blev livrädd och började illtjuta. Jag fattade inte vad det var men Peter kom på att det troligtvis var grannen som sprängde sten. Albin blev riktigt skärrad och var livrädd att det skulle smälla igen. Vi försökte lugna men det tog långtid innan han samlade sig. 
Tjugominuter senare smäller det igen! Utan förvarning. Och efter ytterligare en stund kommer tredje smällen. Nu fick Peter nog och stormade iväg bort till grannen och talade om att man faktiskt kan varna innan man ska spränga och att barnen blev livrädda.
Grannen påstod ha full koll och att han ändå var färdig nu....

Efter mellis gick vi till skogs på svampjakt!
Vi hittade inte speciellt mycket men lite fick vi ihop.
Elsa åt blåbär så det stod härliga till. Helst ville hon länsa varje buske på bär innan hon kunde fortsätta gå vidare. Det tog tid med andra ord. Sedan blev hon sur och ville bara bli buren istället. Hon har humör hon...
Jycken kom inte heller hem tomhänt, han hittade nämligen en fin fjäder 😊

Pappan stod för middagen idag. Albin önskade "Falun korv", så det blev stroganoff. 
Blev en tidig kväll för barnen idag igen. Albin kan det här med att dra allt så långt så vi blir gråhåriga. 
Det har blivit mååååånga utbrott och diskussioner här hemma idag.
Bla. rusade han iväg ut trots att jag först bad honom stanna inne och sedan vrålade efter honom när han sket totalt i vad jag sa. Dessutom lämnade han tomten och gav sig ut på grusvägen här utanför oss. Han får INTE lämna tomten själv! 
Anledningen var att han skulle hänga efter pappa när han gick bort till grannen. 
Det positiva var att han iallafall hann slänga på sig både keps och tofflor i flykten 😉
Ett liknande senario upprepade sig några timmar senare igen. Trots att vi tog ett allvarligt snack om den första händelsen.
Han är inne i en riktigt jobbig fas nu 😞


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0