En vansinnig unge

Igår efter middagen gav vår treåring oss en ordentlig match. Han slog alla rekord. Satan i gatan så sur, arg och tvär han var. Han skrek som aldrig förr om allt. Han har dessutom fått för sig att det är äckligt att bajsa och vi misstänker att boven i det hela var att han var nödig men helt enkelt inte ville bajsa och istället levde fan. 
Han satt på toa och var instängd på sitt rum om vartannat. 
Kvart över sex var han nattad. Han var helt slut stackarn. Och vi också. Inget resultat på toan blev det heller.

Ibland vet vi ärligt talat inte hur vi ska hantera honom. Han blir så fruktansvärt dryg och fullkomligt oresonlig. Man får inte ens kontakt med honom. Man måste nästan nypa honom (hårt) för att få kontakt med honom, trots att man står mitt framför honom.


För övrigt var dagen som tisdagar brukar. Morgonjobb för mamman och Elsa var hemma med farfar.
Solen var heeeelt magisk påväg till jobbet. Den gömde sig bakom molnen jättelågt ner och lyste helt gul/orange

Veckohandling stod på schemat på hemvägen och jag glömde inköpslistan hemma. Men hemma kunde jag stolt bocka av alla saker! 😊 Förutom Elsas välling, men den lyckas jag konstigt nog alltid glömma ändå trots inköpslista. 

Elsa sov redan när vi kom hem så jag och Albin la oss på soffan och kollade film.
Både han och jag var riktigt trötta men han ville inte vila. Tillslut var han så nära att somna att han inte villa sitta stilla och se färdigt filmen.

Efter mellis gick vi ut och vid skopåtagningen smygstartade det hemska humöret.
Elsa hakade på hon också när jag försökte få med henne på en liten kissrunda med hunden. Den slutade med att jag fick gå själv. Elsa blev skogstokig när jag inte ville hjälpa henne dra traktorn runt. Hon satte sig på backen och illvrålade rakt ut. Det slutade med att hon istället gick och sökte tröst och medlidande hos farfar.

Resten av dagen var sedan som sagt kaos.
Elsa trilskades vid nattningen och somnade inte förrän efter åtta. Dumma förkylning som besvärar.
När lugnet tillslut la sig hann jag känna efter att halsont smugit sig på mig, huvudvärk och kryp i kroppen.

Elsa vaknade igen vid tio och var tokledsen. Vi bäddade ner oss med henne och vi sov faktiskt riktigt bra allihopa natten igenom. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0