Fredag

Jobb imorse för mamman och jisses så dimmigt det var!
Både Albin och Elsa vaknade samma sekund jag lämnade sängen, så pappans förhoppning om en liten sovmorgon på sin föräldralediga dag gick upp i rök.

Jobbandet gick bra. Körde ett av de nya jobben helt själv idag och det gick galant det med.

Jag var hemma framåt halv två. Elsa sov middag medan Albin och pappan låg på soffan. Albin skulle tydligen inte vila på riktigt. Pappan slumrade istället 😉 Och jag också. Och Albin också tillslut! 😊 Det är första gången han råkar somna på soffan! 
Elsa vaknade vid tre och jag av henne. Pappan hade smitit ut.
Albin däremot la sig till rätta på min mage och somnade om en liten stund till ❤️ Elsa tyckte han var lite tråkig och försökte trigga igång honom. 

Efter middagen gick vi ut. Jag fixade lite i rabatter och pappan klippte lite gräs. 
Av någon anledning får Peter för sig att han ska ta bort en stor krypTuja ute vid vattenbrunnarna. Det är inte nyttigt för honom att gå hemma och bli rastlös 😉 
Han började klippa och såga men lessnade snart och fick idén att dra bort den med traktorn istället. 
Nu är den iallafall borta. 

Klockan hann bli sju innan vi gick in och parkerade oss i soffan med fredagsgott.
Tanken var att hålla barnen vakna till att mormor och morfar kom, men det dröjde så Elsa la sig vid åtta.
Dockorna har blivit en viktig del i Elsas vardag. Och igår var en grå gosedjurskisse livsviktig. 

Albin satt uppe och snaskade "osthjärtor"/ostbågshjärtan, drack rabarbersaft och tittade på vuxenprogram på tvn, som han själv uttryckte det. Fångarna på fortet var tydligen riktigt spännande.

Och han var så lugn och go ❤️ Han satt i soffan och bara njöt. Och vi också. Mysigt att ha honom uppe på kvällen faktiskt. Han lägger sig väldigt sällan senare än sju vanligtvis.

Väntan på mormor och morfar var lååååång! Klockan hann bli halv tio innan de äntligen kom! 😊
Och det går faktiskt utmärkt att lägga pussel då 😉

Mormor läste bok och Albin somnade omgående!
Elsa har sovit som en stock och inte ens hört jyckens glädje skällningar här under kvällen.

Nu har vi också lagt oss och säger därmed godnatt! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0