I torsdags

Elsa, jag och jycken tog en rejäl morgonpromenad äntligen! Vi hinner så sällan med ordentliga promenaden nu 😔
Sedan gick vi in och lekte och grejade lite innan det var dags att åka och hämta hem Albin från dagis.
På ditvägen åkte vi förbi Ica och hämtade ut ett paket. Ett stooooort sådant!
Dessvärre är inte innehållet lika roligt som man kunde hoppas på, men ack så livsnödvändigt! En ny bilstol till Elsa att ha i pappans bil.
Detta blir vår FJÄRDE! bilstol av detta slag. Helt galet ju! Men för att effektivisera hämtning och lämning på dagis framöver så behöver vi två stolar i bägge bilarna.
Dom är ju inte heller billiga! 😔 


Eftermiddagsplanen var en skogsutflykt med småsysslingarna.
Vi (mammorna) hade bestämt att vi skulle nöja oss med att gå några meter ut i "skogen" här på baksidan hos oss, för då kunde Elsa ta sin middagsvila inne i sin säng i vanlig ordning medan vi var ute. Hon är inte rolig att tas med hela eftermiddagen och kvällen om hon inte vilat. Så när vi kom hem från dagis skyndade jag mig att stoppa Elsa i säng och bad en bön om att hon inte skulle hålla på och trilskas i en evighet innan hon somnade. Det gick faktiskt relativt snabbt och lätt! 😊 Och medan jag nattade Elsa bad jag Albin att lägga sig en stund inne hos sig för att vila en stund innan sysslingarna skulle komma. Han tog mina ord på stort allvar och somnade på kuppen. Så hade ju inte riktigt jag tänkt för vi hade bestämt att de skulle vara här vid halv två. Men men ❤️


Våra lekgäster kom och bara en liten stund innan öppnade sig himlen och regnet öste ner. Inte jätteroligt väder att traska ut i skogen i, så de kom in hit istället.
Jag gick in och försökte väcka Albin men det var totalt omöjligt. Han sov riktigt djupt. Efter typ en halvtimme lyckades jag få liv i honom och sedan satt han helt sömndrucken i min famn i säkert en halvtimme till. Myyyys ❤️
Elsa vaknade en stund senare också och då dukade vi fram vår obligatoriska skogsfika inne vid köksbordet. Snopet 😊 Men efter fikat kom vi äntligen ut!

Det blev inte så mycket med skogen, det var så högt gräs och lille V tyckte det var otäckt att gå i och Elsa bara ramlade hela tiden. Riktigt förbannad blev hon men dockan höll hon stenhårt i. Sen kom regnet igen. En rejäl skur.
Framåt fyra vinkade vi hejdå och satte igång med middagen. 



Jycken vill också åka säkert i bilen! 😊



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0